Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

14. 06. 2024.

Iskre

Sparks koristi alate koji se temelje na gamificiranju kako bi poboljšao digitalno obrazovanje za pružatelje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te povećao angažman i digitalne kompetencije među učenicima i nastavnicima.

Sparks, inicijativa Lascòa i partnera, bavi se dubokim obrazovnim izazovima uzrokovanima pandemijom bolesti COVID-19, koji su poremetili načine učenja gotovo 1,6 milijardi studenata diljem svijeta. Taj poremećaj prijetio je da će uzrokovati „dugoročni gubitak u učenju” jer su se učenici borili da se ponovno uključe u obrazovne aktivnosti. Prepoznajući potrebu da se učenici nastave angažirati, Sparks je razvio alate temeljene na gamificiranju kako bi stvorio inovativna i zanimljiva iskustva učenja, iskorištavajući elemente igre kako bi poboljšali motivaciju učenika.

Tko su korisnici?

Sparks je prvenstveno usmjeren na pružatelje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (SOO) kako bi se odgovorilo na izazove povezane s pandemijom, a to su zadržavanje angažmana i motivacije učenika. Inicijativa podupire učenike, učitelje i nastavnike u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju u prilagodbi učenju na internetu i povećanju njihovih digitalnih vještina. Osim toga, Sparks uključuje školske i visokoškolske ustanove te pružatelje obrazovanja odraslih, oblikovatelje politika, druge relevantne projekte i inicijative EU-a, stručnjake u području IKT-a i igrifikacije te medije. Cilj je inicijative poboljšati digitalne kompetencije nastavnog osoblja i učenicima pružiti prilike za poboljšanje njihovih transverzalnih i cjeloživotnih vještina.

Trenutačni učinak

Od svog osnutka, Sparks je izravno angažirao više od 1200 stručnjaka i polaznika strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Rezultati projekta preuzeti su više od 1500 puta, a 87 % nastavnika i 89 % studenata preporučilo je sustav upravljanja učenjem svojim kolegama ili kolegama. Aktivnosti širenja informacija doprle su do više od 25,000 primatelja, čime su znatno povećane kompetencije i alati dostupni nastavnicima u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju za pružanje gamificiranih iskustava e-učenja. Inicijativa je prepoznata kao najbolja praksa UN-ova Globalnog sporazuma za doprinos ciljevima održivog razvoja.

Zašto je to dobra praksa?

Sparks se bavi ključnom potrebom da se učenici uključe u učenje tijekom pandemije, čime se ublažava rizik od gubitka dugoročnog učenja. Inicijativom se povećava sposobnost kreativne i suradničke upotrebe digitalnih tehnologija razvojem inovativnih alata i praksi za pružatelje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Pružanje konceptualnog okvira i gamificirani predlošci programa e-učenja podržavaju osmišljavanje zanimljivih iskustava učenja. Gamificirani sustav upravljanja učenjem, dostupan na sedam jezika, olakšava stvaranje, isporuku i upravljanje gamificiranim tečajevima, pružajući praktične primjere i korak po korak. Sveobuhvatnim pristupom inicijative, uključujući izvješća o najboljim praksama, vodiče za facilitatore i module e-učenja, nastavnici u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju stječu vještine i resurse potrebne za učinkovito motiviranje učenika. Iskre su primjer uspješne integracije igrifikacije u obrazovanje, čime se potiče privlačnije i otpornije okruženje za učenje s obzirom na dosad nezabilježene izazove.

Saznaj više

  • Poveznica na web stranicu:

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine u obrazovanju.

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Geografski opseg - Država:

    Europska Unija

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Srednja

    Napredno

  • Vrsta inicijative:

    Međunarodna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Public

  • Datum početka:

    01.01.1970

  • Datum završetka:

    01.01.1970