Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

10. 05. 2023.

Ensolva: Primjer edukacije koja prati digitalnu transformaciju procesa nabave

Kako se razvijalo i digitalno transformiralo područje nabave, te kako su rješenja u segmentu e-nabave odjednom postajala dostupna i manjim tvrtkama koje dotad ne bi niti razmišljale o primjeni rješenja ove vrste, tako je i edukacija o ovom području postajala sve važnija. Primjer specijaliziranog softvera Ensolva, proizvoda hrvatske tvrtke RIS, pokazuje kako edukacija korisnika može pratiti brze promjene koje je digitalizacija omogućila u jednom, za tvrtke često ključnom području.

ERP softver često igra glavnu ulogu u digitalnoj transformaciji tvrtke ili organizacije. Kao softver koji omogućuje upravljanje svim poslovnim procesima organizacije, temelj je poslovanja – u pravilu od njega kreću svi daljnji koraci u digitalnoj transformaciji organizacije. “Na njemu se gradi, raste, planira i stvara digitalna revolucija. ERP koji promiče i podržava digitalnu revoluciju u svojoj srži ima ideju da ta nova tehnologija, uz poboljšanje tradicionalnih metoda, implementira nove metode i poslovne procese”, kažu u kastavskoj tvrtki RIS koja već više od 15 godina razvija vlastito ERP rješenje u oblaku, Faros ERP, i niz drugih softverskih rješenja koja se nadovezuju i nadopunjuju ERP.

Dio RIS-ove ponude proizvoda je i Ensolva, specijalizirani softver namijenjen procesima nabave (procurement) u tvrtkama i drugim organizacijama, što RIS prati i specifičnim edukacijama koje su namijenjene novim korisnicima s ciljem ne samo savladavanja vještina potrebnih za rad s konkretnim softverom, već i edukacije korisnika na području procurementa budući da je za neke od njih digitalizacija ovog područja u velikoj mjeri nova tema.

“Svaka naša aktivnost s ciljem educiranja korisnika odrađena je sa svrhom da polaznici steknu i kompetencije iz područja digitalne nabave, uz same vještine korištenja softvera”, naglašava Marina Matijaš Kreso, voditeljica marketinga u tvrtki RIS. “Inovativnost u pristupu edukaciji korisnika postala je posebno važna u vrijeme kada, zbog lockdowna, nismo mogli organizirati edukacije uz fizičku prisutnost polaznika, te smo krenuli sa serijom stručnih webinara za nabavu na kojima smo okupljali domaće i strane stručnjake iz ovog područja”, kaže Matijaš Kreso.

Adria Procurement Event 2023, u organizaciji Ensolva tima tvrtke RIS, primjer je godišnje konferencije čiji je cilj edukacija korisnika i razmjena znanja. Manje, redovite edukacije koje pokrivaju podjednako digital-na znanja i znanja s područja nabave održavaju se na tjednoj razini već dulji niz godina.

Digitalna transformacija dovela do renesanse područja nabave

Deloitteovo međunarodno istraživanje među glavnim direktorima za nabavu u 2021. pokazalo je da čak 48 posto ispitanika smatra digitalnu transformaciju nabave jednim od top tri prioriteta. Implementacija specijaliziranog sustava za nabavu doprinijet će pokretanju operativne učinkovitosti društveno odgovornom poslovanju, pokazalo je ovo istraživanje. Također, povećat će razinu transparentnosti, uštedjeti vrijeme, povećati vidljivost potrošnje i kvalitetu analitike te u konačnici donijeti financijske uštede i nove vrijednosti cijeloj organizaciji, utvrdio je Deloitte.

Kad su prije deset godina započeli s razvojem rješenja, pričaju u RIS-u, na širem regionalnom području bili su pioniri u digitalnoj transformaciji nabave. Na svjetskom tržištu postojala su takva rješenja, ali cjenovno su bila dostupna samo velikim tvrtkama. Uvidjeli su, kažu, da je takvo rješenje potrebno mnogim tvrtkama i željeli su ponuditi dostupno i kvalitetno rješenje, što se tada prvenstveno odnosilo na kompanije na jugoistočnom europskom tržištu.

“E-nabava tada je još bila relativno nepoznat pojam, a Ensolva nov i nepoznat proizvod. Započeli smo s edukacijom tržišta koje je reagiralo pozitivno, a potonja događanja značajno su ubrzala proces digitalne transformacije nabave. Kontaktiraju nas potencijalni korisnici s idejom i vizijom što im treba i što žele. Nabava je sve donedavno bila zanemareni odjel. Sada doživljava svoju renesansu, i direktori i vlasnici i nabavljači postali su svjesni utjecaja nabave, osim iskustvenog dijela, važnu ulogu odigrale su upravo edukacije o novim alatima”, priča Matijaš Kreso.

Tehnološki trendovi utjecali su u međuvremenu, i nastavit će značajno utjecati, i na razvoj područja e-nabave. Nabavljačima su uvijek najzanimljivije reverzne aukcije, jer one drastično skraćuju vrijeme pregovora i smanjuju cijene. Sve su zanimljiviji alati za analize, a očekuje se i sve veća primjena umjetne inteligencije (AI) i u ovom području.

Započeli s edukacijom u vrijeme dok se o digitalizaciji nabave vrlo malo pričalo

S radionicama i mini konferencijama Ensolva je započela prije desetak godina kada je nabava na domaćem tržištu, kažu, tematski praktički bila na marginama. Sustav edukacije o digitalnim tehnologijama mijenjao se s godinama zajedno kako se mijenjaju spoznaje i potrebe nabave kao funkcije.

“Praksa besplatnih radionica za korisnike koji žele steći šira znanja o Ensolvi kao konkretnom softverskom proizvodu, ali i o novostima na području digitalne nabave, nastavljena je tjednim ritmom za korisnike Ensolve, svakoga petka, a jednom godišnje organizira se i opsežnija besplatna edukacija iz svijeta nabave”, naglašava Marina Matijaš Kreso. Dio ovog procesa je i veliki godišnji događaj, Adria Procurement Event, koji je u ovogodišnjem izdanju upravo nedavno u Opatiji okupio više od 180 sudionika iz domaćih i regionalnih tvrtki.

Redovite su edukativne radionice namijenjene svima – i budućim korisnicima i početnicima i naprednim korisnicima, bez obzira na broj modula koje koriste u svakodnevnom poslovanju. Edukacije koje organiziraju uvijek su jako dobro posjećene, a to ukazuje na zaključak da su potrebne i korisne. “Imamo izvrsne povratne informacije, a polaznike najčešće zanima primjena alata u stvarnim situacijama s kojima se susreću u praksi”, kaže Marina Matijaš Kreso.

Kako su se mijenjale potrebe i trendovi na području nabave (i posebno e-nabave), tako je i edukaciju korisnika trebalo prilagođavati da se obuhvate ta nova znanja.

“Korisnike najčešće educiramo kako stručna znanja iz područja nabave primijeniti u samoj Ensolvi, a da bi rezultati bili bolji. Primjerice, učimo ih koju e-aukciju primijeniti u pojedinom slučaju, kako postaviti parametre, kako pripremiti upitnike za istraživanje tržišta, kako pripremiti sam natječaj da bi kasnije bila moguća napredna analiza ponuda”, pojašnjava naša sugovornica.

Edukacija kao neizostavna podrška procesu implementacije softvera

Pritom su i razlike između gospodarstava na svjetskoj razini ogromne. “Kompanije u naprednim zemljama implementirale su tehnologije za koje mi mislimo da postoje samo u SF filmovima, dok ima i onih koje su potpuno zaostale. Zemlje u regiji poput Slovenije, Hrvatske te Bosne i Hercegovine još su uvijek u tranziciji, teže napretku, a to prati i razvoj svijesti o digitalizaciji”, kažu u Ensolva timu RIS-a.

“Korištenje poslovnog sustava po mjeri tvrtke, što uključuje i Ensolvu kao rješenje za digitalnu transformaciju procesa nabave, eliminira pogrešnu komunikaciju, redundanciju i zastoje, rezultira poboljšanjem produktivnosti i procesa organizacije te otvara vrata novim tehnologijama i napretku. Digitalna transformacija ključna je za svaku poslovnu organizaciju kako bi ostala konkurentna u scenariju poslovne stvarnosti koji se stalno mijenja i razvija”, kaže Marina Matijaš Kreso.

“Ensolva tim inzistira na digitalnoj transformaciji jer je to najefikasnija primjena digitalnih alata s brzim povratom investicije kompaniji. Još je uvijek mali broj poduzeća svjestan što je to zapravo. Naši klijenti na prvom sastanku najčešće očekuju da ćemo njihove postojeće procese prenijeti u softver. Zamislite da je loše postavljen proces i da ga digitalno podržimo; bio bi to fijasko jer tu nema zadovoljstva, ni sreće, ni pomaka, ni za nas ni za klijente. Zato prilikom implementacije nastojimo pomoći klijentu unaprijediti postojeće procese kako bi onda i digitalizacija bolje doprinijela njihovoj optimizaciji. Digitalna transformacija podrazumijeva implementaciju softvera i unapređenje poslovnih procesa, ali i odgovarajuću edukaciju koja to sve mora podržati”, zaključuje.

Saznaj više

  • Poveznica na web stranicu:

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine stručnjaka u području IKT-a i drugih digitalnih stručnjaka.

    Digitalne vještine za sve

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Geografski opseg - Država:

    Hrvatska

    Bosna i Hercegovina

    Srbija

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Stručnjak za digitalni sektor

    Srednja

  • Vrsta inicijative:

    Regionalna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Private

  • Datum početka:

    05.01.2023

  • Datum završetka:

    05.01.2025

Povezani sadržaj:

28. 07. 2022.

Vaučeri za obrazovanje odraslima otvaraju nove perspektive za usavršavanje

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u Hrvatskoj pokrenulo je u travnju 2022. inicijativu čiji je cilj olakšati pristup cjeloživotnom obrazovanju i raznim vrstama programa za usavršavanje odraslih osoba, bez obzira na to jesu li trenutačno zaposlene ili nezaposlene. Inicijativa je to koja se provodi u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO) a tijekom prva tri mjeseca primjene već je više od 600 osoba izrazilo želju za stjecanjem novih vještina te se prijavilo za korištenje vaučera za obrazovanje.

27. 10. 2022.

Elements of AI: Kako je dio hrvatskih građana brzo savladao osnove umjetne inteligencije (AI)

Inicijalni cilj udruge CroAI s hrvatskom lokalizacijom Elements of AI bio je doseći 1% hrvatskog sta-novništva i zainteresirati ga barem za osnove umjetne inteligencije – kako se preko 35.000 građana uključilo u program, taj je cilj vrlo brzo i ispunjen. Ovaj besplatan program edukacije o osnovama um-jetne inteligencije i dalje je dostupan svim zainteresiranim građanima na hrvatskom jeziku.

17. 03. 2023.

Mapa vještina budućnosti

Projekt Mape poslova i vještina budućnosti telekomunikacijske kompanije A1 Hrvatska, potaknut je istraživanjem The Future of Jobs Report, Svjetskog gospodarskog foruma, prema kojemu će, zbog sve šire primjene strojeva i algoritama u radnim procesima i transformacije industrija te ostalih trendova (demografske promjene, promjene u potrebama potrošača, itd.) do 2025. biti stvoreno 97 milijuna novih radnih mjesta. Istodobno, istraživanje pokazuje da svaki drugi zaposlenik mora steći nove vještine kako bi bio konkurentan u industrijama koje će se najbrže razvijati.

14. 02. 2023.

Digitalne tehnologije i vještine u podlozi modernizacije poljoprivrede, ruralnog razvoja i proizvodnje hrane: Predstavljamo projekt CEKOM Food&Rural

Samodostatnost u proizvodnji hrane postaje sve važnija, posebno u uvjetima pandemija, ratova, pre-kida dobavnih lanaca, recesije, uvozu velikih količina hrane sumnjive kvalitete. Istovremeno, po-ljoprivredni sektor suočen je s negativnim demografskim trendovima, koji su posebno na ruralnim područjima izuzetno negativni, kao i s problematikom sve više napuštenih i neobrađenih poljopri-vrednih površina. Ovom sektoru tek predstoji digitalna transformacija, a jedan od projekata kojima se u sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane želi potaknuti usvajanje digitalnih tehnologija i znanja jest i netom okončan CEKOM čiji je nositelj bila tvrtka InfoDom.