Nacionalna koalicija za digitalne vještine i radna mjesta

nacionalna koalicija

za digitalne vještine i radna mjesta

Objavljeno 27. Listopad 2022.

Elements of AI: Kako je dio hrvatskih građana brzo savladao osnove umjetne inteligencije (AI)

Inicijalni cilj udruge CroAI s hrvatskom lokalizacijom Elements of AI bio je doseći 1% hrvatskog sta-novništva i zainteresirati ga barem za osnove umjetne inteligencije – kako se preko 35.000 građana uključilo u program, taj je cilj vrlo brzo i ispunjen. Ovaj besplatan program edukacije o osnovama um-jetne inteligencije i dalje je dostupan svim zainteresiranim građanima na hrvatskom jeziku.

Prije dvije godine, većina hrvatskih građana vjerojatno nije znala mnogo o umjetnoj inteligenciji (Artificial Intelligence, AI), a kamoli da bi razmišljala o tome da se prijavi na online edukaciju o toj temi. No, negdje baš u tom trenutku, tek nešto ranije osnovana hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju – CroAI, postala je svjesna kako će im jedan od glavnih ciljeva biti obrazovanje i edukacija u najširem smislu, ne samo IT stručnjaka i onih koji se profesionalno vide u ovom stručnom polju, već i najšire populacije. Tim više što se o AI počelo sve više pričati i što je, na ovaj ili onaj način, postajao sve prisutniji u uređajima i uslugama koje koristimo. Ako ne već danas, vrlo brzo bit će jednostavno nemoguće razumjeti svijet oko sebe a da ne razumijemo barem osnove umjetne inteligencije.

“Kada smo osnovali udrugu CroAI”, priča Martina Silov, projektna menadžerica u CroAI, “nije nam bio cilj pričati samo o umjetnoj inteligenciji, već i općenito o tome kako nam tehnologija može pomoći i unaprijediti našu svakodnevicu. Edukacija o umjetnoj inteligenciji činila se kao izvrsna uvertira – uvertira kojom ćemo razbiti strahove i približiti ljudima nešto naizgled jako kompleksno, kao što je umjetna inteligencija, na jednostavan način”.

Istražujući što od pogodnih tečajeva postoji, pronašli su besplatan tečaj o osnovama umjetne inteligencije – Elements of AI. “U projekt se jako brzo uključila cijela tech scena, predvođena Matom Rimcem, Damirom Sabolom i popularnost tečaja je samo rasla”, objašnjava Martina Silov.

U CroAI kažu kako su njihova očekivanja u pogledu ovog besplatnog tečaja – i interesa u Hrvatskoj za lokaliziranu verziju – ispunjena pa čak i premašena, jer je tada već u prvih desetak dana tečaj upisalo preko 10 tisuća građana. To je već u početku ukazivalo da će interes, zapravo, biti vrlo velik. “Posebno nas je iznenadila zainteresiranost svih dobnih skupina, neovisno o tome rade li u tech sektoru ili ne. Kompanije su motivirale svoje zaposlenike da upišu tečaj, pokrenut je bio i AI challenge. Sveučilište je osiguralo dodatna 2 ECTS boda za studente koji uspješno završe i polože tečaj. Škole su motivirale svoje učenike da upišu tečaj te je pokrenut i AI School Challenge, a škole s najviše položenih certifikata su akreditirane kao AI škole”, priča Martina Silov.

Inicijalni cilj udruge CroAI s hrvatskom lokalizacijom Elements of AI bio je doseći 1% hrvatskog stanovništva i zainteresirati ga barem za osnove umjetne inteligencije – kako se preko 35.000 građana uključilo u program, taj je cilj vrlo brzo i ispunjen. “Ljudi su nam se javili da su napravili preokrete u svom obrazovanju i karijeri nakon pohađanja tečaja, nastavili su se dalje obrazovati oko teme. S tečajem smo napravili jedan veliki korak ka demistificiranju umjetne inteligencije”, kaže Martina.

Elements of AI u Hrvatskoj je imao mnogo veći doseg nego što su mu se u udruzi CroAI možda i nadali. “Od lansiranja tečaja su prošle dvije godine, a mi i dalje dobivamo iznimno pozitivne dojmove o tome koliko je tečaj dobar, kako ima pozitivan utjecaj na percepciju o tehnologiji… Drago nam je što nam se redovno javljaju profesori i učitelji iz škola koji su implementirali tečaj u svoju nastavu i time zainteresirali mlađe generacije za AI. Primijetili smo da najviše zainteresiranih dolazi iz osnovnih i srednjih škola te fakulteta, ali jako puno ljudi s ozbiljnim karijerama su se odlučili za upisivanje tečaja”, kažu u udruzi.

Tečaj Elements of AI bio je, naravno, dobar uvod u svijet umjetne inteligencije – i još je uvijek dostupan svima, na brojnim europskim jezicima, uključujući i hrvatski – no za one koji se vide dublje u ovom području, priča Martina Silov, važno je nastaviti pratiti trendove, gledati što je novo, redovito se informirati. “Danas brojna svjetska sveučilišta nude besplatne tečajeve AI/ML, no izvrstan je pristup uključiti se u svijet startupa i učiti iz prakse. Bitno je spomenuti da AI svijet, kao i cijeli tech svijet, nije rezerviran samo za inženjere već je otvoren i za ostale. IT sektoru su potrebni ljudi iz humanističkih voda, potreban im je taj drugačiji ili jednostavno neinženjerski pristup problemu”, naglašava.

Misija udruge CroAI je pomoći u stvaranju novih tehnoloških rješenja koja će učiniti svijet boljim mjestom. Udruga to ostvaruje kroz dvije osnovne aktivnosti. Prva je okupljanje ljudi koji žele stvarati kako bi se upoznali, družili i surađivali. Druga je edukacija šire zajednice o tome što je moguće i što se događa oko nas. “Kako djeca u školama mogu učiti o najnovijom tehnologijama i poduzetništvu kada ni njihove učitelje i profesore nitko nije tome naučio?”, pita se Martina.

Udruga CroAI otvorena je za sve startupe, kompanije (neovisno o sektoru u kojem rade) i „pametne, kreativne pojedince koji nešto stvaraju te koji nisu poraženi“, kaže Martina Silov.

Saznaj više

  • Poveznica na web stranicu:

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine za sve

    Digitalne vještine radne snage.

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

    Umjetna inteligencija

  • Geografski opseg - Država:

    Hrvatska

  • Razina digitalnih vještina:

    Srednja

    Osnovno

  • Vrsta inicijative:

    Nacionalna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Public

  • Datum početka:

    01. siječnja 2020. 00:00

  • Datum završetka:

    01. siječnja 2024. 00:00

Povezani sadržaj:

Objavljeno 30. Studeni 2022.

Kako Institut radijske industrije pomaže razviti radijske talente za novo, digitalno i konvergirano medijsko doba

Radijski program više nije linearan FM program – prate ga objave i interaktivna komunikacija s kori-snicima-slušateljima na digitalnim platformama. Mnoga radna mjesta koja su danas u samom sredi-štu radijske produkcije donedavno nisu još postojala. No, formalno obrazovanje budućih radijskih djelatnika ne prati potrebe koje se pojavljuju i brzo razvijaju u praksi. Institutu radijske industrije, prvom takvom institutu u Hrvatskoj, upravo je edukacija radijskih djelatnika za konvergirani radijski format jedno od područja rada na koja se fokusira.

Objavljeno 28. Srpanj 2022.

Vaučeri za obrazovanje odraslima otvaraju nove perspektive za usavršavanje

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u Hrvatskoj pokrenulo je u travnju 2022. inicijativu čiji je cilj olakšati pristup cjeloživotnom obrazovanju i raznim vrstama programa za usavršavanje odraslih osoba, bez obzira na to jesu li trenutačno zaposlene ili nezaposlene. Inicijativa je to koja se provodi u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO) a tijekom prva tri mjeseca primjene već je više od 600 osoba izrazilo želju za stjecanjem novih vještina te se prijavilo za korištenje vaučera za obrazovanje.

Objavljeno 08. Srpanj 2022.

ŠKOLA BUDUĆNOSTI

STEMI i Infobip pokrenuli su projekt Škola budućnosti u Hrvatskoj kako bi povezali škole i tehnološku industriju te stvorili zajednicu pojedinaca i organizacija koji će pokretati promjene u obrazovnom sustavu. Projekt je započeo STEMI-jevim razvojem STEAM programa temeljenog na AI projektu u suradnji s Infobipom, koji je najavljen u prosincu 2020. Škole i roditelji su nakon službene objave pokazali zavidan interes za projekt.

Objavljeno 01. Lipanj 2022.

DesArrolladoras (Developers)

Projekt DesArrolladoras (Developers) nastao je kao inicijativa Odjela za korporativno građanstvo u Samsungovim uredima u Španjolskoj s ciljem poboljšanja života ljudi rušenjem prepreka kroz tehnologiju. Predanost promicanju zapošljivosti ukorijenjena je u pružanju digitalne obuke ženama i nuđenju znanja koje učenicima u današnjem svijetu treba za snalaženje u sektoru koji se stalno mijenja i koji je vrlo zahtjevan.