Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

10. 03. 2023.

Edukacija sa snažnim kurikulumom digitalnih vještina za mikro i male poduzetnike u Hrvatskoj

UPLIFT AKADEMIJA - Središnja točka projekta je portal www.uplift.hr, a najsnažniji alat je Uplift akademija – sveobuhvatna edukacija za male poduzetnike, škola sa snažnim naglaskom na razvoj digitalnih vještina.

Uplift je hrvatska platforma usmjerena razvoju poslovanja mikro malih i srednjih poduzetnika, koji u našoj zemlji čine više od 90 posto gospodarstva. To je digitalna točka u kojoj se skuplja sve što je potrebno za razvoj poslovanja u sve više digitaliziranom svijetu 21. stoljeća. Projekt je osmislila i realizirala tvrtka Mastercard, partneri projekta su informatičko učilište Algebra i Ekonomski institut iz Zagreba, a u stvaranju sadržaja sudjeluju uspješni poduzetnici, konzultanti, novinari i drugi partneri iz privatnog i javnog sektora. Kroz multimedijalni sadržaj, pisane i video intervjue, internetske razgovore uživo i tematske članke o digitalizaciji, poduzetništvu i turizmu, Uplift.hr otvara brojna pitanja vezana uz sektor mikro i malog poduzetništva u Hrvatskoj. Središnja točka projekta je portal www.uplift.hr, a najsnažniji alat je Uplift akademija – sveobuhvatna edukacija za male poduzetnike, škola sa snažnim naglaskom na razvoj digitalnih vještina.

Kad se dogodila pandemija, sve je stalo osim komunikacije, a samu komunikaciju je trebalo je prilagoditi i osmisliti nove digitalne kanale. Jedan od tih kanala postao je Uplift.hr.

Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu u Hrvatskoj

Za mikro i male turističke poduzetnike
Uplift akademija pokrenuta je prije dvije godine, u jesen 2021., a u svibnju ove godine kreće sa svojom trećom sezonom i s obnovljenim i nadograđenim programom. Prvo izdanje Uplift Akademije bilo je usmjereno mikro i malim poduzetnicima iz turističkog sektora. Program je bio fokusiran na prakse koje su odmah primjenjive u poslovanju, a pohađalo ga je četrdeset stipendista, odabranih iz 260-tak prijava. Odabir kandidata izveo je stručni tim koji su činili predstavnici iz Mastercarda, Algebre, Ekonomskog instituta, Zagreb te agencije Media Val (sada: ValGrupa). Uplift Akademija je internetska škola koja je u prvoj sezoni trajala dvadeset tjedana tijekom kojih je provedeno čak 200 sati nastave, u devet predmetnih cjelina.

Uplift Akademija ima stipendiste od Istre do Slavonije, od Međimurja do Dubrovnika.

Polaznici su učili o osnovama kritičkog razmišljanja i rješavanja problema, o alatima digitalne transformacije, poduzetništvu i inovacijama, online marketingu i e-trgovini, naprednim prodajnim i cjenovnim strategijama, fondovima za financiranje projekata i razvoja poslovanja, ali i osnovama financijskog planiranja i menadžerskog računovodstva. Kako je u prvoj sezoni edukacija bila namijenjena sektoru turizma, u programu su bili i kolegiji poput destinacijskog menadžmenta te kolegija o turizmu i ekonomiji doživljaja.

Dobar mentor zlata vrijedi
Osim predavanja, polaznici, koji su došli iz raznih dijelova Hrvatske, na raspolaganju su imali i brojne mentore koji su ih vodili kroz praktične vježbe i zadatke tijekom trajanja akademije. Radili su na konkretnim projektima digitalne transformacije u turizmu, koje su potom implementirali u vlastite poduzetničke projekte. Polaznici su pripadali i različitim dobnim skupinama, i, iako se svi bave turizmom ili uslužnom djelatnošću, uži djelokrug djelovanja im je različit pa je tako među njima bilo vrhunskih slastičara, pekara, proizvođača piva, organizatora privatnih izleta, ali i hotelijera i organizatora festivala.

Igor Kundić, član uprave Algebre

Jedna od ključnih postavki poduzetničkog mentaliteta jest da nema odustajanja kad postane teško, treba samo naći smjer u kojem će se problem pretvoriti u priliku. Digitalizacija je bila taj smjer. Polaznici Uplift akademije naglašavaju da su bili svjesni važnosti digitalizacije u poslovanju, ali ne i razine te važnosti.

„Podrška malim poduzetnicima već je duže vremena među prioritetima Mastercarda. Za cilj smo si postavili da ćemo 50 milijuna malih tvrtki i 25 milijuna žena poduzetnica uvesti u digitalnu ekonomiju do 2025.“, izjavila je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu u Hrvatskoj. „Uplift akademija samo je jedan od načina da tu podršku pružimo u obliku edukacije, inspiracije i poticanja poduzetnika da ovladaju vještinama potrebnim za razvoj u sve digitalnijem svijetu. Cilj edukacije je stvoriti poduzetnike koji razmišljaju izvan okvira i koji zapravo mogu potpuno samostalno voditi i širiti svoje poslovanje neovisno o tome koliko zaposlenika imaju.“

„MBA” za digitalizirane poduzetnike
Druga sezona Uplift akademije okupila je 32 stipendista koji su pohađali online nastavu od studenog prošle do ožujka mjeseca ove godine. Edukacija je i taj put bila pretežno usmjerena na sektor turizma i ugostiteljstva, kao važnih grana hrvatskog gospodarstva i s ciljem stvaranja snažnijih poduzetnika koji kroz obrazovanje dobivaju alate za postizanje konkurentnosti u digitalno doba. Nastavni program je modificiran u skladu s povratnim informacijama prikupljenima od prve generacije polaznika. Glavna novost je da je program skraćen na 100 nastavnih sati kako bi se mogao što više prilagoditi njihovim poslovnim obvezama. Predavanja su održavana putem interneta, kako bi bila dostupna poduzetnicima iz svih dijelova Hrvatske.

Mentori na Uplift akademiji redom su profesionalci i predavači s Algebre te ljudi koji su angažirani u sklopu programa e-mentoring koji je dostupan na portalu Uplift.hr, a putem kojeg bilo tko zainteresiran može poslati konkretan upit o svom poslovanju i na njega dobiti konkretan odgovor: https://uplift.hr/ementoring

Uplift akademija imala je deset seminara s naglaskom na digitalnu transformaciju i održivost kao dva ključna elementa za stvaranje poduzetnika nove generacije u turističkom segmentu. Seminari su: liderstvo, alati digitalne transformacije, poduzetništvo i inovacije, upravljanje destinacijom, održivi turizam, turizam i ekonomija doživljaja, platforme i poslovni modeli temeljeni na internet stvari (IoT), četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, posvećenost rastu i rezultatima te korisničko putovanje. „Glavni razlog redizajna programa Uplift akademije bilo je unošenje onih znanja koja će polaznicima pomoći u podizanju vlastitih kompetencija. Uključene su četiri nove radionice od kojih su tri dio Algebrinog mini MBA programa, s time da su sadržajno usko vezane uz turizam. Četvrta radionica vezana je uz područje održivog razvoja i održivog upravljanja u turizmu”, izjavio je Igor Kundić, član uprave Algebre.

Timski rad, uz mentore
U drugoj sezoni više pozornosti bilo je usmjereno na timski rad uz vodstvo mentora. Polaznici su osmišljavali konkretne projekte i prezentirali ih na završnom natjecanju pred žirijem te su tako dobili priliku za novčanu nagradu. Uz samu Uplift akademiju, stipendisti su drugoj sezoni imali priliku i za dodatnu edukaciju kroz e-learning sustav, odnosno program u kojem su putem video sadržaja koji nastaje u suradnji s Algebrom učili o temama koje ih dodatno interesiraju. Svi ti sadržaji sada su dostupni i svim čitateljima portala Uplift.hr. Također, novost u ovoj sezoni je i program e-mentoriranja gdje svi čitatelji stranice Uplift.hr imaju mogućnost poslati upit vezan uz njihovo poslovanje te tražiti pomoć, odnosno savjet, od jednog od osam stručnjaka koji im stoje na raspolaganju ovisno o poslovnom području koje ih interesira.

Sljedeća Uplift Akademija održava se u svibnju ove godine, a jedan od novih edukacijskih sadržaja bit će i seminar o primjeni umjetne inteligencije (ChatGPT 4) u suvremenom poslovanju.

Stipendisti prve Uplift Akademije

 


 

Saznaj više

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine radne snage.

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Geografski opseg - Država:

    Hrvatska

  • Razina digitalnih vještina:

    Srednja

  • Vrsta inicijative:

    Lokalna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Private

  • Datum početka:

    07.01.2021

  • Datum završetka:

    07.01.2023

Povezani sadržaj:

28. 07. 2022.

Vaučeri za obrazovanje odraslima otvaraju nove perspektive za usavršavanje

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u Hrvatskoj pokrenulo je u travnju 2022. inicijativu čiji je cilj olakšati pristup cjeloživotnom obrazovanju i raznim vrstama programa za usavršavanje odraslih osoba, bez obzira na to jesu li trenutačno zaposlene ili nezaposlene. Inicijativa je to koja se provodi u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO) a tijekom prva tri mjeseca primjene već je više od 600 osoba izrazilo želju za stjecanjem novih vještina te se prijavilo za korištenje vaučera za obrazovanje.

01. 01. 2023.

Predstavljamo Mrežu za razvoj digitalne pismenosti

Hrvatska udruga poslodavaca, kao koordinator Nacionalne koalicije za digitalne vještine i radna mjesta ali istovremeno i jedna od organizacija civilnog sektora uključenih u europski projekt Mreže za razvoj digitalne pismenosti, u narednom će razdoblju raditi na povezivanju ovih dvaju projekata kako bi javnost bila bolje informirana o konkretnim smjernicama i preporukama za bolji razvoj digitalne i medijske pismenosti.

08. 07. 2022.

Škola budućnosti

STEMI i Infobip pokrenuli su projekt Škola budućnosti u Hrvatskoj kako bi povezali škole i tehnološku industriju te stvorili zajednicu pojedinaca i organizacija koji će pokretati promjene u obrazovnom sustavu. Projekt je započeo STEMI-jevim razvojem STEAM programa temeljenog na AI projektu u suradnji s Infobipom, koji je najavljen u prosincu 2020. Škole i roditelji su nakon službene objave pokazali zavidan interes za projekt.

27. 10. 2022.

Elements of AI: Kako je dio hrvatskih građana brzo savladao osnove umjetne inteligencije (AI)

Inicijalni cilj udruge CroAI s hrvatskom lokalizacijom Elements of AI bio je doseći 1% hrvatskog sta-novništva i zainteresirati ga barem za osnove umjetne inteligencije – kako se preko 35.000 građana uključilo u program, taj je cilj vrlo brzo i ispunjen. Ovaj besplatan program edukacije o osnovama um-jetne inteligencije i dalje je dostupan svim zainteresiranim građanima na hrvatskom jeziku.