Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

17. 04. 2024.

Digitalno obrazovanje i uključivanje: projekta SAID

Projektom SAID (School Assistance – Inclusive & Digital School Assistance for Digital Education) u okviru programa Erasmus+ nastoje se promicati digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju.

Projektom SAID (School Assistance – Inclusive & Digital School Assistance for Digital Education) u okviru programa Erasmus+ nastoje se promicati digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju. Vodi ga udruga atempo, a provodi se u suradnji sa Sveučilištem u Grazu, Društvenom službom St. John of God Ireland i TRYcamps Language School Ltd Finland.

Projekt

Od 2018. atempo osposobljava osobe s invaliditetom i poteškoćama u učenju kao školske asistente u digitalnom obrazovanju (DigiCoaches) u okviru projekta SAID. U početku su DigiCoaches surađivali s učenicima i nastavnicima na radionicama. Udruga je surađivala s partnerima iz različitih europskih zemalja. Nakon tih radionica, DigiCoaches su bili stalno zaposleni u pet osnovnih škola u Grazu (Austrija). DigiCoaches podržavaju učenike u stjecanju digitalnih vještina, koje su dio austrijskog kurikuluma za osnovne škole.

Iskustvo i znanje stečeno ovim pilot-projektom u Grazu sada će se koristiti u projektu SAID za izradu kurikuluma, materijala za osposobljavanje i priručnika koji će poslužiti kao osnova za osposobljavanje DigiCoachesa. Oni će se zatim upotrebljavati u partnerskim zemljama projekta SAID, tj. Austriji, Finskoj i Irskoj. Cilj je promicati suradnju s DigiCoachesima i poboljšati digitalno obrazovanje za osobe s invaliditetom. Projekt će trajati od 1. lipnja 2022. do 30. studenoga 2024.

Cilj projekta

Projekt SAID ima dva glavna cilja: Prvo, kako bi se iskoristilo iskustvo DigiCoachesa, koji su već aktivni u pilot-projektu u Grazu: potrebno je istražiti uvjete za njihovu uporabu u Austriji, Finskoj i Irskoj. Drugo, projektni tim će razviti kurikulum, materijale za obuku i priručnike za škole kako bi se omogućila uspješna suradnja s DigiCoachesom. Osobe s invaliditetom kao i ravnatelji škola, nastavnici i učenici aktivno su uključeni u razvoj kurikuluma.

Faze

Projekt je podijeljen u nekoliko faza: analiza, razvoj, ispitivanje, provedba, evaluacija i prilagodba te objavljivanje rezultata.

Tijekom faze analize stečeno je iskustvo iz rada DigiCoaches pilot projekta u Grazu. Izvješće o analizi objavljeno je u travnju 2023.

Sljedeći korak bit će izrada kurikuluma za stručno područje “Školski asistent za digitalno obrazovanje i opća didaktička načela”. Ovo je izrađeno za četiri različita modula:

  • Modul osposobljavanja 1.: Osnovne digitalne vještine
  • Modul osposobljavanja br. 2: Medijska pismenost
  • Modul osposobljavanja 3: SAID Toolbox (Smjernice za primjenu alata)
  • Modul osposobljavanja 4: Društvene i komunikacijske vještine

Nakon toga slijedi probna faza četiriju modula te njihova provedba, evaluacija i prilagodba. Cilj je izraditi priručnik za škole sa smjernicama za provedbu. Konačno, rezultati će biti objavljeni.

Što čini SAID dobrom praksom?

Projekt SAID ističe se kao dobra praksa jer se njime posebno promiču digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju. Osposobljavanjem DigiCoachesa projekt znatno doprinosi digitalnoj uključenosti. Bliska suradnja s dionicima i transnacionalna suradnja omogućuju razmjenu najboljih praksi i širenje inovativnih pristupa.

Cilj je projekta stvoriti uključivo društvo u kojem svi imaju priliku proširiti svoje digitalne vještine i iskoristiti prednosti digitalnog obrazovanja. Ta su postignuća prepoznata i u Nagradi za uključivanje Lebenshilfe u studenome 2023. Osim toga, SAID je dobio nominaciju za Socijalnu nagradu Bank Austria za 2023. i osvojio drugo mjesto, dodatno priznanje za svoju predanost uključivanju i digitalnom obrazovanju.

Saznaj više

Povezani sadržaj:

23. 03. 2022.

AI: Here for Good A National Artificial Intelligence Strategy for Ireland

Vlada Irske objavila je nacionalnu strategiju umjetne inteligencije prošlog četvrtka, 8. srpnja 2021. u hibridnom formatu online i ograničene fizičke prisutnosti ključnih članova vlade i predstavnika javnog sektora.

30. 11. 2022.

Kolegij “Digitalna transformacija medija” studentima na Bernaysu jedan je od omiljenih jer shvaćaju koliko im je ova vrsta obrazovanja dosad nedostajala

Dobar primjer premošćivanja raskoraka između praktičnih znanja koja se danas traže u medijima i industriji sadržaja s jedne strane, te onih znanja i vještina koja studenti stječu tijekom studija s druge strane, izborni je kolegij “Digitalna transformacija medija” na Edwardu Bernaysu. Koliko je studen-tima zanimljivo i važno razumjeti utjecaj digitalnih tehnologija na “tradicionalne” medije i koliko istovremeno žele naučiti o novim digitalnim medijskim platformama najbolje govori informacija da je ovaj izborni kolegij među najpopularnijim izborima studenata na ovom veleučilištu.

28. 07. 2022.

Vaučeri za obrazovanje odraslima otvaraju nove perspektive za usavršavanje

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u Hrvatskoj pokrenulo je u travnju 2022. inicijativu čiji je cilj olakšati pristup cjeloživotnom obrazovanju i raznim vrstama programa za usavršavanje odraslih osoba, bez obzira na to jesu li trenutačno zaposlene ili nezaposlene. Inicijativa je to koja se provodi u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO) a tijekom prva tri mjeseca primjene već je više od 600 osoba izrazilo želju za stjecanjem novih vještina te se prijavilo za korištenje vaučera za obrazovanje.

01. 01. 2023.

Predstavljamo Mrežu za razvoj digitalne pismenosti

Hrvatska udruga poslodavaca, kao koordinator Nacionalne koalicije za digitalne vještine i radna mjesta ali istovremeno i jedna od organizacija civilnog sektora uključenih u europski projekt Mreže za razvoj digitalne pismenosti, u narednom će razdoblju raditi na povezivanju ovih dvaju projekata kako bi javnost bila bolje informirana o konkretnim smjernicama i preporukama za bolji razvoj digitalne i medijske pismenosti.