Digitalne vještine dragocjena su prednost za sve u doba globalnog društva znanja. S druge strane, suočene s potrebom za ograničavanjem socijalnih kontakata zbog pandemije bolesti COVID-19, škole su nastavile s realizacijom tečajeva putem e-učenja. Međutim, obitelji s niskim prihodima i nastavnici koji nisu imali potrebnu tehnološku opremu naišli su na znatne poteškoće u učinkovitom sudjelovanju u e-obrazovanju.
S obzirom na tu potrebu i u kontekstu digitalne transformacije obrazovanja, mjere „digitalnog pristupa” provedene su u razdoblju 2021. 2022. Odnosili su se na izdavanje čekova u vrijednosti od dvjesto (200) eura za učenike, studente i studente koji su zadovoljili specifične prihode i socijalne kriterije, kako bi stekli potrebnu tehnološku opremu kao što su:
- Prijenosne tablete
- Prijenosna računala
- Stolna računala i po želji neki periferni uređaji.
Cilj programa
Njihov glavni cilj bio je unaprijediti obrazovni proces modernim digitalnim sredstvima koja se mogu koristiti u uvjetima učenja na daljinu (e-učenje) ili obrazovanja uživo. Osim toga, cilj inicijative bio je olakšati nastavnicima i učenicima pristup digitalnim obrazovnim materijalima, uz istodobno poboljšanje njihovih digitalnih vještina. Na taj način obrazovna zajednica može uživati u sofisticiranijem i učinkovitijem obrazovnom okruženju.
Ciljna skupina
Programima „Digitalnaskrb I & II”ojačano je:
- Obitelji posebne kategorije dohotka s uzdržavanom djecom ili djecom pod skrbništvom, koje su učenici, studenti i studenti u dobi od 4 do 24 godine koji pohađaju javnu obrazovnu strukturu u Grčkoj;
- Nastavnici koji podučavaju u obrazovnim strukturama zemlje, javni i privatni,
- Obitelji čija maloljetna djeca pohađaju obrazovne ustanove u područjima pogođenima požarima u razdoblju od 27.7.2021. do uključivo 13.8.2021.
Dionici – izvor financiranja
Program je provodilo Informacijsko društvo S.A. u ime Ministarstva obrazovanja i vjerskih poslova, a poduprlo ga je Ministarstvo financija, razvoja i ulaganja, rada i socijalnih pitanja te digitalnog upravljanja. Provedena je u okviru Nacionalnog plana za oporavak i otpornost „Grčka 2.0” uz financiranje Europske unije – NextGenerationEU.
Statistika
Postupak prijave bio je vrlo jednostavan jer su putem jedinstvenog digitalnog portala grčke države gov.gr zainteresirane strane podnijele zahtjev elektroničkim putem. Kao rezultat akcije, više od 470,000 studenata već je kupilo tehnološku opremu (tablet, prijenosno računalo, stolno računalo).
Zašto je to dobra praksa?
Mjere za digitalnu skrb I & II omogućile su učenicima, studentima i studentima da steknu potrebnu tehnološku opremu i istodobno povećaju svoj kontakt s novim tehnologijama u školi, čime se osigurava njihovo sudjelovanje u digitalnoj transformaciji obrazovanja. Istodobno su predviđene posebne odredbe za najranjivije društvene skupine, dok su potrebe nastavnika koji rade u javnoj ili privatnoj školi, s posebnim odredbama, bile pokrivene.
Ukupna ulaganja bila su usmjerena na:
- uklanjanje nejednakosti učenika u području usavršavanja digitalnih vještina kako bi se ostvarila jednaka korist od digitalne transformacije obrazovnog procesa koja je u tijeku te kako bi se dobio pristup znanju i vještinama potrebnima u globalnom gospodarstvu temeljenom na znanju.
- osnaživanje nastavnika da se učinkovito nose s izazovima digitalne transformacije koja je posebno ubrzana tijekom pandemije bolesti COVID-19.
Značajno su doprinijeli izgradnji iskustvenog poznavanja obrazovne zajednice novim tehnologijama, dostizanju e-učenja u vrijeme koje je bilo nužno za nastavak obrazovnog procesa. Naposljetku, oni su dio strateškog planiranja Ministarstva obrazovanja i vjerskih pitanja kako bi se postigao uključiv digitalni obrazovni model.
Informacije su dobivene na internetskim stranicama informacijskog društva SA i Ministarstva obrazovanja i vjerskih pitanja.
Saznaj više
-
Poveznica na web stranicu:
-
Ciljana publika:
Digitalne vještine u obrazovanju.
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Geografski opseg - Država:
Grčka
-
Razina digitalnih vještina:
Osnovno
Srednja
-
Vrsta inicijative:
Nacionalna inicijativa
-
Vrsta financiranja:
Public
-
Datum početka:
01.01.1970
-
Datum završetka:
01.01.1970