Kako se edukatori suočavaju sa zahtjevima koji se brzo mijenjaju, potreban im je sve širi i sofisticiraniji skup kompetencija nego prije. Konkretno, sveprisutnost digitalnih uređaja i dužnost da pomognu učenicima da postanu digitalno kompetentni zahtijevaju od nastavnika da razviju vlastite digitalne kompetencije.
Na međunarodnoj i nacionalnoj razini razvijen je niz okvira, alata za samoprocjenu i programa osposobljavanja kako bi se edukatorima opisali aspekti digitalne kompetencije i pomoglo im da procijene svoje kompetencije, utvrde svoje potrebe za osposobljavanjem i ponude ciljano osposobljavanje. Na temelju analize i usporedbe tih instrumenata, u ovom se izvješću predstavlja zajednički europski okvir za digitalnu kompetenciju nastavnika (DigCompEdu). DigCompEdu je znanstveno utemeljen pozadinski okvir koji pomaže u usmjeravanju politike i može se izravno prilagoditi provedbi regionalnih i nacionalnih alata i programa obuke. Osim toga, njime se osigurava zajednički jezik i pristup koji će pomoći prekograničnom dijalogu i razmjeni najboljih praksi.
Okvir DigCompEdu usmjeren je na edukatore na svim razinama obrazovanja, od ranog djetinjstva do visokog obrazovanja i obrazovanja odraslih, uključujući opće i strukovno obrazovanje i osposobljavanje, obrazovanje s posebnim potrebama i kontekste neformalnog učenja. Cilj mu je pružiti opći referentni okvir za programere modela digitalnih kompetencija, odnosno države članice, regionalne vlasti, relevantne nacionalne i regionalne agencije, same obrazovne organizacije te javne ili privatne pružatelje stručnog osposobljavanja.
Dokument pročitajte ovdje: digcompEducators hrv
Saznaj više
-
Ciljana publika:
Digitalne vještine radne snage.
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Razina digitalnih vještina:
Srednja
-
Geografski opseg - Država:
Europska Unija
-
Ciljani jezik:
Hrvatski
-
Vrsta inicijative:
Institucionalna inicijativa EU-a
-
Organizacija:
-
Proračun:
-
-
Uključivanje dionika:
Ne