Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

01. 03. 2023.

Digitalne vještine i metode kreativnih rješenja za bankarski sektor: Primjer edukacije za menadžment Hrvatske poštanske banke u suradnji s Algebrom

Kontinuirano usavršavanje i nadogradnja znanja i vještina vezanih uz digitalne tehnologije i trendove u podlozi su mnogih procesa digitalne transformacije raznih gospodarskih sektora. Banke su suočene sa značajnim promjenama očekivanja korisnika, ali i brojnim novim prilikama koje im donosi digitalizacija svih procesa. Hrvatska poštanska banka odlučila je višem menadžmentu, u suradnji s MBA poslovnom školom Visokog učilišta Algebra, omogućiti specifičan edukacijski program s naglaskom na digitalne tehnologije koje se smatraju disruptivnima za bankarski sektor, kao i kreativno razmišljanje i rješavanje problema.

 

Bankarska se industrija u digitalnom dobu našla pred brojnim izazovima jer je riječ o jednoj od najviše reguliranih djelatnosti, a s druge su strane ulazak novih igrača na financijsko tržište, te ponuda i rast fintech proizvoda i usluga potaknuli brojne promjene u ovom sektoru. Banke se, poput mnogih drugih, dodatno suočavaju i s problematikom pronalaženja najboljih i najkvalitetnijih kadrova na relativno malom hrvatskom tržištu rada.

“Korisnici bankarskih usluga sve su zahtjevniji, žele personalizirane usluge, naglašena je globalizacija i urbanizacija, a jako su narasla očekivanja vezana uz održivost i odgovornost banaka. Na menadžmentu banke zadatak je da pomiri te izazove, postigne balans te, uz otvorenost i kreativnost, nađe put kojim jedna moderna hrvatska banka treba i može ići dalje u doba digitalne transformacije”, pojašnjava izazove Romana Ćaćić, voditeljica Odjela za razvoj zaposlenika i organizacijskih kapaciteta u Uredu za upravljanje ljudskim potencijalima Hrvatske poštanske banke.

Hrvatska poštanska banka je s ciljem razvoja vještina i specijaliziranih znanja iz područja digitalizacije, ali i osnaživanja kreativnosti pri rješavanju problema te leadership vještina višeg menadžmenta, u suradnji s Algebrom i njezinom MBA Poslovnom školom razvila edukacijski program “Prozor u digitalnu ekonomiju za lidere inovativno usmjerene nacionalne banke”. Program je bio posebno osmišljen kako bi adresirao izazove koje digitalno društvo i nadolazeći trendovi nameću financijskom sektoru, uključujući i banke.

Izazovi i trendovi koje pred financijski sektor postavlja digitalizacija

Program obrazovanja za viši menadžment HPB-a vodio je računa o jedinstvenim izazovima bankarskog sektora na globalnoj i nacionalnoj razini.

“Kao i cijelo tržište, suočili smo se s izazovima i trendovima koje nam digitalno društvo i disruptivna ekonomija nameću te smo željeli da naš menadžment dobije specijalizirana znanja koja će im pomoći da razmišljaju na svježiji način. Ujedno, željeli smo da naš menadžment dobije i nov pogled na teme digitalizacije, transformacije poslovnih modela, disrupcije i strateškog upravljanja, ali i na neke soft teme za koje smo planirali da će osnažiti njihove vještine liderstva i kreativni način razmišljanja i rješavanja problema”, naglašava Romana Ćaćić iz Hrvatske poštanske banke.

Algebrina MBA poslovna škola u posljednje vrijeme ima sve više zahtjeva za krojenje prilagođenih edukacija jer tvrtke sve bolje razumiju potrebe svojih zaposlenika i kako kod njih razvijati željene vještine.

“To je velik izazov jer programi edukacije postaju sve zahtjevniji i potrebno ih je održavati na sve višim razinama za tvrtke koje žele ovu vrstu digitalne edukacije za svoje zaposlenike. No, na taj način se i sami razvijamo, učimo, te pokrivamo i neka nova područja znanja koja dosad možda i nismo imali“, naglašava Arsen Šolić, rukovoditelj e-Leadership MBA programa u Visokom učilištu Algebra.

“Jako dobro razumijemo ulogu novih tehnologija u transformaciji poslovnih modela i u promjenama u društvu, pa Algebra, kao izvorno tehnološka obrazovna institucija i poznavatelj digitalnih tehnologija, ovdje može biti odlična podrška tvrtkama u provedbi prilagođenih edukacija”, zaključuje Šolić.

 

 

Donošenje odluka temeljem mnoštva podataka

U HPB-u kažu kako im je krajnji cilj provedbe ovog programa obrazovanja u suradnji s Algebrinom MBA Poslovnom školom bio stvaranje snažnijih lidera, otpornijih na promjene i svjesnijih stvarnih tržišnih okolnosti – prilika i prijetnji, te motiviranijih za tržišnu utakmicu.

“Algebrina edukacija dala nam je detaljan uvid kako u naše i svjetske trendove, tako i u neka rješenja koja konkretno mogu osnažiti menadžment u preuzimanju uloge agilnog lidera. Fokus ove edukacije cijelo vrijeme bio je na analitičkim i kreativnim vještinama te vještinama strateškog upravljanja”, kažu u Hrvatskoj poštanskoj banci.

Iz perspektive digitalnih tehnologija, znanja i vještina, ključnima su ocijenjeni tehnologije i trendovi koji danas značajno utječu na postojeće poslovanje banaka, kao i na njegov razvoj u budućnosti.

Data-driven decision-making, donošenje odluka temeljem mnoštva podataka, ključna je vještina iz naše perspektive s obzirom na dominaciju digitalizacije i novih tehnoloških rješenja, kao i kada imamo u vidu količinu podataka koja postoji u bankarskoj industriji. Data-driven pristup omogućuje upravljanje zasnovano na mjerljivim i preciznim podacima, što smanjuje nesigurnost i dvojbe kod donošenja odluka na svim razinama. Takav pristup rezultira većom transparentnosti i odgovornosti te povećava produktivnost i učinkovitost organizacije”, pojašnjava Romana Ćaćić.

Digitalne tehnologije olakšale su prikupljanje podataka i upravljanje njima, no kako bi se u organizacijama donosile odluke temeljene na podacima, potrebne su posebne vještine zaposlenika, koje razvijaju ovakve edukacije usmjeravajući menadžere u donošenju odluka temeljem podataka.

Disruptivni trendovi i njihov značaj za bankarski sektor

Program je činilo pet modula: strateški menadžment za inovativne i agilne organizacije (predavač Greg Fisher), prozor u disruptivne trendove i tehnologije bankarskog sektora (Božidar Pavlović), kreativno promišljanje i rješavanje problema (izv.prof. dr.sc. Robert Kopal i Darija Korkut), digitalna transformacija poslovnih modela (Senad Kulenović) te leadership u izazovima kontinuirane disrupcije (Ines Bezjak Kožnjak).

“Tijekom modula koji nam je dao uvid u disruptivne trendove i tehnologije bankarskog sektora, radili smo analizu na internom primjeru HPB-a na projektu digitalizacije procesa. Brža isporuka prema klijentima, efikasniji procesi, smanjenje troškova, optimizacija resursa – u cilju su našeg projekta digitalizacije poslovnih procesa i unaprjeđenja korisničkog iskustva kako bi se stvorili preduvjeti za daljnju digitalnu transformaciju banke”, kažu u HPB-u.

Primjena stečenih znanja u praksi

Timski rad na projektima u grupama, uz moderiranje predavača donio je potpuno nov pogled na projekt koji je u tijeku – bila su to nova opažanja, drugačija percepcija prilika i prijetnji, kao i potencijalnih rješenja kroz nova saznanja o tržištu.

“S obzirom da se u HPB-u digitalizacija paralelno odvija na više strana i multidisciplinarno, tako je edukacija svakom polazniku donijela dodatna znanja, motivaciju i svježu perspektivu na projektima transformacije u tijeku. Prošle, 2022. godine, najizazovniji je projekt bio uvođenje eura koji u našem slučaju ne bi bio tako uspješan da se s pripremama te velikim IT promjenama nije krenulo već od kraja 2020. godine”, istaknula je Kristina Ivandić, specijalist u Odjelu za razvoj zaposlenika i organizacijskih kapaciteta u Uredu za upravljanje ljudskim potencijalima.

“S obzirom na zahtjevnost i kompleksnost koja je sve dočekala kod projekta prelaska s kune na euro, prilagođavanja svih sustava, pomoći klijentima kako bi se snašli u novom valutnom svijetu, upravo su menadžeri bili motivacija, podrška, nadahnuće i pomoć svojim timovima kroz cijeli taj period”, zaključuje Ivandić.

Saznaj više

  • Poveznica na web stranicu:

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine za sve

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Geografski opseg - Država:

    Hrvatska

  • Razina digitalnih vještina:

    Stručnjak za digitalni sektor

  • Vrsta inicijative:

    Nacionalna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Private

  • Datum početka:

    01.01.2023

  • Datum završetka:

    01.01.1970

Povezani sadržaj:

20. 06. 2023.

Coca-Colina podrška mladima

Program Coca-Colina podrška mladima je u svoja četiri prethodna izdanja okupio više od 3.500 mladih koji su ga uspješno apsolvirali. Ove godine prijavilo se više od 500 ljudi.

17. 03. 2023.

Mapa vještina budućnosti

Projekt Mape poslova i vještina budućnosti telekomunikacijske kompanije A1 Hrvatska, potaknut je istraživanjem The Future of Jobs Report, Svjetskog gospodarskog foruma, prema kojemu će, zbog sve šire primjene strojeva i algoritama u radnim procesima i transformacije industrija te ostalih trendova (demografske promjene, promjene u potrebama potrošača, itd.) do 2025. biti stvoreno 97 milijuna novih radnih mjesta. Istodobno, istraživanje pokazuje da svaki drugi zaposlenik mora steći nove vještine kako bi bio konkurentan u industrijama koje će se najbrže razvijati.

27. 10. 2022.

Elements of AI: Kako je dio hrvatskih građana brzo savladao osnove umjetne inteligencije (AI)

Inicijalni cilj udruge CroAI s hrvatskom lokalizacijom Elements of AI bio je doseći 1% hrvatskog sta-novništva i zainteresirati ga barem za osnove umjetne inteligencije – kako se preko 35.000 građana uključilo u program, taj je cilj vrlo brzo i ispunjen. Ovaj besplatan program edukacije o osnovama um-jetne inteligencije i dalje je dostupan svim zainteresiranim građanima na hrvatskom jeziku.

28. 07. 2022.

Vaučeri za obrazovanje odraslima otvaraju nove perspektive za usavršavanje

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u Hrvatskoj pokrenulo je u travnju 2022. inicijativu čiji je cilj olakšati pristup cjeloživotnom obrazovanju i raznim vrstama programa za usavršavanje odraslih osoba, bez obzira na to jesu li trenutačno zaposlene ili nezaposlene. Inicijativa je to koja se provodi u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO) a tijekom prva tri mjeseca primjene već je više od 600 osoba izrazilo želju za stjecanjem novih vještina te se prijavilo za korištenje vaučera za obrazovanje.