Projekt RIDE (Robotics for Inclusive Development of Atipic and Typical Children), koji je 2019. pokrenuo Abacusan Studio, usmjeren je na razvoj složenog i uključivog pristupa razvoju temeljnih digitalnih kompetencija nastavnika i učenika u redovnom obrazovanju 21. stoljeća. Do sada je projekt financiran programom Erasmus+ proveden u sedam europskih zemalja (Mađarskoj, Španjolskoj, Italiji, Francuskoj, Austriji, Slovačkoj, Rumunjskoj) i Turskoj, a planira se daljnje širenje.
Metoda RIDE: razigrani pristup programiranju učenja
RIDE metoda uvodi djecu u dobi od 8 do 14 godina na osnove robotike i programiranja. Inovativni aspekt metode je da su djeca zadužena za izgradnju robotskih likova na temelju tekstova priča i njihovo programiranje na takav način da njihovi pokreti i interakcije predstavljaju likove i prizore koji se čitaju u tekstu, slično kao „Digitalno kazalište lutaka”. Ovaj pristup kombinira Guttenberg i Neumann galaksije kako bi došli do djece koja su zainteresirana za računalnu znanost (i često ne vole čitati), kao i djece koja vole književnost, ali bi mogla biti nesklona programiranju.
Ova kooperativna metodologija temeljena na dječjoj kreativnosti koristi zaigrani pristup kako bi robotika i programiranje učinili privlačnom za svu djecu. Time se ne pridonosi samo širenju digitalne pismenosti, obogaćivanju digitalnih kompetencija i vještina programiranja djece, već i omogućavanju pristupa tim vještinama i znanju djeci koja bi inače bila isključena. Kako bi se osiguralo da sva djeca mogu razviti digitalne kompetencije, posebno vještine programiranja, RIDE predlaže četiri različite razine rješenja za programiranje robotike u kurikulumu. Na taj način čak i djeca koja surađuju u skupini mogu unaprijediti svoje digitalne kompetencije na vlastitu razinu.
Digitalne kompetencije za sve dobne skupine
Vožnja cilja i djecu i odrasle. Cilj je projekta pomoći djeci osnovnih škola da razviju svoje digitalne i ključne kompetencije na razigran, pristupačan i uključiv način prilagođen njihovu postojećem znanju kako bi ih pripremili za izazove s kojima će se suočiti kao odrasli.
Učitelji male djece, učitelji književnosti i stranih jezika, knjižničari počinju učiti programiranje i ugrađivati ga u svoju svakodnevnu nastavnu praksu. Cilj je također pomoći nastavnicima da nauče osnove programiranja i robotike, razviju svoje digitalne kompetencije kako bi s povjerenjem koristili digitalne tehnologije u svojem profesionalnom i osobnom životu. Zahvaljujući Scratch-based programiranju robota, nastavnici mogu lako naučiti osnove programiranja, prevladati svoje strahove i početi koristiti programiranje kao alat u svojoj svakodnevnoj nastavnoj praksi. Nastavnici su pripremljeni s detaljnim vodičima za nastavnike, nastavnim planovima, programskim vodičima i temama poučavanja robotike u bazi kurikuluma RIDE.
Zašto je to dobra praksa?
Metoda RIDE jedinstvena je među digitalnim obrazovnim metodama, uključujući one koje se koriste obrazovnom robotikom, zbog složenog i uključivog pristupa, višedimenzionalnog razvojnog učinka i vrednovanja od strane međunarodnih akademskih istraživača. Metoda projekta integrirana je u kurikulume za osposobljavanje nastavnika uključenih sveučilišta i metodoloških centara.
Vožnja djecu upoznaje s osnovama robotike i programiranja na neformalan način kroz pripovijedanje u „Digitalnom kazalištu lutaka” i stoga može privući one koji se još uvijek ne slažu s tom temom. Usmjeravanjem na nastavnike i djecu, njezin utjecaj se množi jer učitelji koji koriste ovu metodu dolaze do novih skupina djece iz godine u godinu.
Osim toga, RIDE je osmišljen tako da bude pristupačan i koristan djeci s teškoćama u učenju, razumijevanju ili komunikaciji. Projekt to čini predstavljanjem programskih rješenja različitih poteškoća i omogućavanjem djeci da čitaju tekstove na tri razine jezičnih poteškoća. Osim toga, daju se specifični metodološki prijedlozi za potporu razvoju djece s različitim poteškoćama u učenju.
Saznaj više
-
Poveznica na web stranicu:
-
Ciljana publika:
Digitalne vještine u obrazovanju.
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Robotika
Digitalne vještine
-
Geografski opseg - Država:
Austrija
Francuska
Mađarska
Italija
Španjolska
Slovačka
Rumunjska
Turska
-
Razina digitalnih vještina:
Osnovno
Srednja
-
Vrsta inicijative:
Institucionalna inicijativa EU-a
-
Vrsta financiranja:
Public
-
Datum početka:
01.01.1970
-
Datum završetka:
01.01.1970