Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

14. 02. 2023.

Stjecanje novih digitalnih i analitičkih vještina kroz edukaciju prilagođenu poslovnim potrebama: Primjer usavršavanja zaposlenika A1 u suradnji s Algebrom

Digitalna transformacija podjednako je važna tema i u izvorno digitalnom sektoru – telekomunikacij-ske tvrtke, nastojeći pratiti želje i očekivanja korisnika, suočene su s potrebom brzog razvoja novih proizvoda i brzih prilagodbi tržišnim prilikama. Isti su ti izazovi i pred njihovim zaposlenicima koji mo-raju ići ukorak s novim tehnologijama kao što su umjetna inteligencija, cloud, 5G, internet stvari, stroj-no učenje ili robotizacija. A1 Hrvatska je u sklopu programa podrške zaposlenicima u stjecanju novih (primarno digitalnih) znanja i vještina ostvarila suradnju s Algebrinom MBA poslovnom školom koja je stvorila prilagođene programe obrazovanja za zaposlenike A1. Takvih je zahtjeva za prilagođenom edukacijom, kažu u Algebri, od hrvatskih tvrtki u posljednje vrijeme sve više.

 

 

Izazovi digitalne transformacije podjednako se nalaze pred svim tvrtkama – na svojim poslovnim procesima i omogućavanju zaposlenicima da steknu nove vještine intenzivno rade i tvrtke koje su “prirodno digitalne”, poput telekomunikacijskih tvrtki. U dinamičnoj industriji poput telekomunikacijske, gdje se okolina svakodnevno mijenja, a tehnologije koje se koriste svakim danom postaju sve naprednije, potrebno je integrirati učenje sa svakodnevnim poslom, učiti iz svake aktivnosti i međusobno razmjenjivati znanja.

Telekom industrija jedna je od onih u kojoj se promjene događaju znatno brže nego mnogima u drugima. Pod utjecajem novih tehnologija poput umjetne inteligencije (AI), oblaka (clouda), 5G-a, interneta stvari (IoT) i robotizacije, transformiraju se cijele druge industrije, mijenjaju se navike i očekivanja potrošača te se stvaraju i potpuno nove prilike na tržištu rada.

Kontinuirano usvajanje vještina vezanih uz nove tehnologije

U slučaju A1, pojačani fokus na programe edukacije zaposlenika usmjerene na razvoj digitalnih vještina započeo je digitalnom transformacijom kompanije tijekom 2017. godine, a od tada su programi dodatno unaprjeđivani kako bi se osiguralo da svi zaposlenici idu ukorak s najnovijim tehnologijama, jer bez toga ne mogu niti korisnicima pružati očekivanu i najvišu razinu kvalitete usluga.

“Redovite edukacije o 5G-u, automatizaciji poslovanja, robotici, AI-u i srodnim temama postale su nezaobilazne za gotovo svakog zaposlenika A1”, kažu u toj tvrtki, “s ciljem da ih se kroz učenje o novim tehnologijama motivira i osnažuje da prepoznaju prilike za vlastitim i rastom tvrtke u cjelini”.

“U želji da podržimo zaposlenike u njihovom razvoju pokrenuli smo interni program za učenje novih vještina – A1 Future Hub. To je program koji omogućuje svim zaposlenicima kontinuirano usvajanje važnih vještina i znanja kako bi bili spremni na buduće izazove koje donose nove tehnologije i novi načini rada”, naglašavaju u A1. Nove tehnologije i novi načini rada koje su pritom prepoznali kao strateški važne za tvrtku – i kao područja na kojima je potrebno razvijati nove vještine zaposlenika – su 5G, analitika podataka (data analytics), umjetna inteligencija, digitalni marketing, automatizacija procesa te Agile kao metoda projektnog menadžmenta.

Nastavno na ove inicijative i prepoznavanje potreba za stjecanjem novih vještina zaposlenika, A1 je ostvario suradnju s Visokim učilištem Algebra i njihovim MBA odjelom koji je razvio dva specijalizirana programa za daljnji upskilling digitalnih vještina i vještina upravljanja proizvodima za zaposlenike A1.

 

 

 

Formalna edukacija kao nadogradnja vještina stečenih u praksi

Stručnjaci i predavači Algebre razvili su tako “Analitičku akademiju” i “Product management akademiju” kao odgovore na zahtjev A1 Hrvatska da se zaposlenici osposobe za rad na ambicioznim projektima koji su usklađeni sa strategijom krovne A1 Telekom Austria grupe. Postavljen je niz preduvjeta – od ekspertize koja se nalazi na tržištu do upskilla na području upravljanja proizvodima koji je nužan za uspješnu realizaciju projekata. “Dio upskilla se kontinuirano odvija kroz mentoriranje i strech zadatke unutar tvrtke, ali za dio toga nam je bila potrebna i formalna, prilagođena edukacija koju smo za te potrebe kreirali u suradnji s Algebrom”, pojašnjavaju u A1.

Program “Product management akademije” osmišljen je tako da odgovori na potrebe za razvojem vještina rukovođenja cjelokupnim životnim ciklusom proizvoda i usluga – upravljanje svim fazama pripreme, osmišlja

vanja, razvoja i promocije proizvoda i usluga, te analize rezultata. Ukratko, fokus je na razvoju i pozicioniranju proizvoda u digitalnom okruženju, s naglaskom na sve vještine koje zaposlenicima A1 omogućavaju da to uspješno čine. Program se sastoji od šest modula s teorijskim i praktičnim dijelovima, s temama poput uvoda i postavljanja strategije, praćenje i analiza tržišta i potreba korisnika, “ideacija” novih proizvoda, upravljanje projektom razvoja proizvoda, osnovama financija produktnog menadžmenta te upravljanja portfeljom proizvoda i procesima razvoja proizvoda.

Pri izradi teorijskog dijela se vodilo računa o aktualnom kontekstu i dinamici hrvatskog telekomunikacijskog tržišta, te o globalnim trendovima razvoja tehnologije. Praktični dio koncipiran je tako da se tijekom svakog modula teorija primjenjuje na stvarnim primjerima iz prakse kako bi program bio dodatno prilagođen zaposlenicima A1 i potrebama koje pred njih postavlja brz i dinamičan razvoj telekomunikacijske industrije te munjevito rastuća očekivanja korisnika.

Sve više zahtjeva za edukacijom zaposlenika koja je prilagođena poslovnim potrebama

“Algebrina MBA poslovna škola u posljednje vrijeme ima sve više zahtjeva za krojenje prilagođenih edukacija jer tvrtke sve bolje razumiju potrebe svojih zaposlenika i kako kod njih razvijati te željene vještine. S jedne strane, to je velik izazov jer programi edukacije postaju sve zahtjevniji i potrebno ih je održavati na sve višim razinama, no, s druge strane, na taj način se i sami razvijamo, učimo, te pokrivamo i neka nova područja znanja koja dosad možda i nismo imali“, naglašava Arsen Šolić, rukovoditelj e-Leadership MBA programa u Visokom učilištu Algebra.

“Jako dobro razumijemo ulogu digitalnih tehnologija u transformaciji poslovnih modela i u promjenama koje se događaju u društvu, pa Algebra, kao izvorno tehnološka obrazovna institucija i poznavatelj digitalnih tehnologija, ovdje može biti odlična podrška tvrtkama u provedbi prilagođenih edukacija”, zaključuje Šolić.

Analitička akademija s fokusom na donošenje odluka

Moduli “Analitičke akademije” bili su osmišljeni kako bi odgovorili zahtjevima razvoja suvremenih ekspertnih znanja i vještina zaposlenika A1 na data driven problem solving i decision making području, odnosno na području rješavanja problema i donošenja odluka temeljem sposobnosti zapažanja, analiziranja i tumačenja raspoloživih podataka i mogućnosti. Program je bio izvođen kombinacijom predavanja i praktične nastave, uključujući studije slučaja vezane uz A1 i općenito telekom industriju, te primjenu upotrebljivih radnih okvira i metoda.

Program “Analitičke akademije” obuhvaćao je tematske module vezane posvećene tehnikama kreativnog mišljenja, tehnikama rješavanja problema i odlučivanja, kritičkom mišljenju, teoriji igara, analizi mreža i socijalnoj fizici, te strateškom obavješćivanju (strategic intelligence), a module su držali priznati hrvatski stručnjaci na ovom području, izv.prof. dr.sc. Robert Kopal i Darija Korkut.

“U A1 smo u jednom trenu shvatili da nam treba značajan upskilling, tj. da sve ono što već primjenjujemo u praksi, moramo nadopuniti formalnim znanjem i praktičnim zadacima koji će nam pomoći otkriti neke nove alate i nove prakse kako bismo bili efikasniji u tome što radimo“, naglašava Iva Babić, voditeljica digitalnih platformi i razvoja novog poslovanja u A1.

“Zadovoljna sam suradnjom s Algebrom i Algebrinom MBA poslovnom školom te što smo izdvojili vrijeme za edukaciju jer znam da ćemo, kad se vratimo na posao, uz nova znanja bolje raditi i biti produktivniji. Na ovim programima pokazalo se izuzetno dobrim što su imali mnogo praktičnih primjera koji su kod naših zaposlenika potaknuli kreativnost i inspirirali ih da brzo neke od ideja i alata s edukacije primijene i u svakodnevnom poslu”, pojasnila je Iva Babić.

“Individualni razvoj i kontinuirano usavršavanje, kao i kultura dijeljenja znanja, ključ su uspjeha svakog pojedinca, odjela i kompanije”, zaključuju u A1.

Saznaj više

  • Poveznica na web stranicu:

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine u obrazovanju.

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Geografski opseg - Država:

    Hrvatska

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Srednja

    Stručnjak za digitalni sektor

  • Vrsta inicijative:

    Nacionalna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Private

  • Datum početka:

    01.01.2022

  • Datum završetka:

    02.01.2023

Povezani sadržaj:

28. 07. 2022.

Vaučeri za obrazovanje odraslima otvaraju nove perspektive za usavršavanje

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u Hrvatskoj pokrenulo je u travnju 2022. inicijativu čiji je cilj olakšati pristup cjeloživotnom obrazovanju i raznim vrstama programa za usavršavanje odraslih osoba, bez obzira na to jesu li trenutačno zaposlene ili nezaposlene. Inicijativa je to koja se provodi u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka (NPOO) a tijekom prva tri mjeseca primjene već je više od 600 osoba izrazilo želju za stjecanjem novih vještina te se prijavilo za korištenje vaučera za obrazovanje.

02. 05. 2023.

Girls own STEM!

Girls own STEM! je projekt koji provodi inovativan način edukacije koji udruga Bioteka radi već desetak godina, a do sada ga nije primjenjivala „na terenu” i s populacijom s kojom prije nije imala izravan kontakt.

30. 11. 2022.

Kako Institut radijske industrije pomaže razviti radijske talente za novo, digitalno i konvergirano medijsko doba

Radijski program više nije linearan FM program – prate ga objave i interaktivna komunikacija s kori-snicima-slušateljima na digitalnim platformama. Mnoga radna mjesta koja su danas u samom sredi-štu radijske produkcije donedavno nisu još postojala. No, formalno obrazovanje budućih radijskih djelatnika ne prati potrebe koje se pojavljuju i brzo razvijaju u praksi. Institutu radijske industrije, prvom takvom institutu u Hrvatskoj, upravo je edukacija radijskih djelatnika za konvergirani radijski format jedno od područja rada na koja se fokusira.

30. 11. 2022.

Kolegij “Digitalna transformacija medija” studentima na Bernaysu jedan je od omiljenih jer shvaćaju koliko im je ova vrsta obrazovanja dosad nedostajala

Dobar primjer premošćivanja raskoraka između praktičnih znanja koja se danas traže u medijima i industriji sadržaja s jedne strane, te onih znanja i vještina koja studenti stječu tijekom studija s druge strane, izborni je kolegij “Digitalna transformacija medija” na Edwardu Bernaysu. Koliko je studen-tima zanimljivo i važno razumjeti utjecaj digitalnih tehnologija na “tradicionalne” medije i koliko istovremeno žele naučiti o novim digitalnim medijskim platformama najbolje govori informacija da je ovaj izborni kolegij među najpopularnijim izborima studenata na ovom veleučilištu.