Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

28. 03. 2021.

Kodiranje pirata Danska: Promicanje IT kreativnosti kod djece kao dobre prakse

U sve digitalnijem svijetu, potreba za obrazovanjem i nadahnućem djece da razumiju i sudjeluju u svijetu tehnologije postala je ključna. Programiranje Pirates Denmark je neprofitna organizacija koja se etablirala kao dobra praksa promicanjem IT kreativnosti među djecom u dobi od 7 do 17 godina kroz niz inicijativa kao što su klupske večeri, događanja i aktivnosti.

Priča iza brojčanih pirata Danska

Udrugu su osnovali Martin Exner i Christian Hjorth Lund, koji su 2013. godine napravili prvi korak prema osnivanju Coding Piratesa. Nakon uspješnog pilot-projekta u studenom 2013. službeno su započeli svoj prvi tim na IT sveučilištu u veljači 2014. Od tada, Coding Pirates je doživio značajan rast i širenje članstva, a danas udruga ima lokalne udruge raširene diljem zemlje.

Neprofitni duh i diversificirano vodstvo

Kodiranje Pirates je neprofitna organizacija, što znači da njezina motivacija nije u financijskoj dobiti, već u zadovoljavanju potrebe u društvu. Ono što je u središtu organizacije je raznolika skupina IT stručnjaka, nastavnika, programera, istraživača i poduzetnika. Njihov zajednički cilj je ponuditi djeci i mladima jedinstveno okruženje za učenje koje jača njihove IT vještine i kreativnost.

Promicanje kreativnosti i produktivnih kompetencija u IT-u

Svrha gusarskog kodiranja jasno je definirana: Promovirati produktivne i kreativne IT vještine djece i mladih kroz organizaciju klupskih večeri. To je temelj njihovih aktivnosti koje nastoje učiniti informatičko obrazovanje zabavnim i angažiranim za djecu u dobnoj skupini u kojoj je učenje često najučinkovitije kroz igru.

Manifest kao Ustav Udruge

Posebnost Coding Piratesa je manifest Udruge, koji služi kao ustav i klauzula o svrsi. Manifestom se postavlja okvir za misiju, mrežu, strukturu udruživanja, vrijednosti i viziju organizacije. Time se stvara jasan smjer i osjećaj zajedništva među lokalnim granama, volonterima i djecom te se naglašava važnost demokratskih i otvorenih procesa.

Zajednički i demokratski procesi

Kodiranje pirata daje prioritet zajednici i demokratskim procesima kao dio svojih vrijednosti. To ne samo da stvara sigurno okruženje za djecu, već uključuje i volontere i lokalne odjele u donošenju odluka. Kroz otvorene procese svi dionici imaju priliku doprinijeti razvoju organizacije.

Vizija budućnosti

Manifest Udruge ne samo da služi kao povijesni dokument, već i gradi viziju Coding Pirates Danske. Vizija nadilazi sadašnjost i ukazuje na budućnost u kojoj djeca i mladi postaju ne samo potrošači tehnologije, već i stvaratelji i inovatori.

Dobra praksa

Programiranje Pirates Denmark sjajan je primjer dobre prakse u obrazovanju djece u području IT-a. Njihov neprofitni pristup, raznoliko vodstvo, jasna svrha i upotreba manifesta kao smjernice stvaraju jedinstveno iskustvo učenja. Poticanjem kreativnosti i produktivnih informatičkih vještina među djecom i uključivanjem djece u demokratske procese, Coding Pirates postavlja standard za to kako organizacije mogu inspirirati i obrazovati buduće generacije digitalnih stvaratelja. Njihov pristup služi kao model za druge koji žele doprinijeti digitalnom obrazovanju i kreativnosti djece.

Posjetite Coding Pirates ovdje!

Saznaj više

  • Ciljana publika:

    Digitalne vještine u obrazovanju.

    Digitalne vještine za sve

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Softver

    Digitalne vještine

  • Geografski opseg - Država:

    Danska

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Srednja

  • Vrsta inicijative:

    Nacionalna inicijativa

  • Vrsta financiranja:

    Private

  • Datum početka:

    01.01.0001

  • Datum završetka:

    01.01.0001

Povezani sadržaj:

17. 04. 2024.

Digitalno obrazovanje i uključivanje: projekta SAID

Projektom SAID (School Assistance – Inclusive & Digital School Assistance for Digital Education) u okviru programa Erasmus+ nastoje se promicati digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju.

14. 06. 2024.

Iskre

Sparks koristi alate koji se temelje na gamificiranju kako bi poboljšao digitalno obrazovanje za pružatelje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te povećao angažman i digitalne kompetencije među učenicima i nastavnicima.

27. 10. 2022.

Elements of AI: Kako je dio hrvatskih građana brzo savladao osnove umjetne inteligencije (AI)

Inicijalni cilj udruge CroAI s hrvatskom lokalizacijom Elements of AI bio je doseći 1% hrvatskog sta-novništva i zainteresirati ga barem za osnove umjetne inteligencije – kako se preko 35.000 građana uključilo u program, taj je cilj vrlo brzo i ispunjen. Ovaj besplatan program edukacije o osnovama um-jetne inteligencije i dalje je dostupan svim zainteresiranim građanima na hrvatskom jeziku.

14. 02. 2023.

Digitalne tehnologije i vještine u podlozi modernizacije poljoprivrede, ruralnog razvoja i proizvodnje hrane: Predstavljamo projekt CEKOM Food&Rural

Samodostatnost u proizvodnji hrane postaje sve važnija, posebno u uvjetima pandemija, ratova, pre-kida dobavnih lanaca, recesije, uvozu velikih količina hrane sumnjive kvalitete. Istovremeno, po-ljoprivredni sektor suočen je s negativnim demografskim trendovima, koji su posebno na ruralnim područjima izuzetno negativni, kao i s problematikom sve više napuštenih i neobrađenih poljopri-vrednih površina. Ovom sektoru tek predstoji digitalna transformacija, a jedan od projekata kojima se u sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane želi potaknuti usvajanje digitalnih tehnologija i znanja jest i netom okončan CEKOM čiji je nositelj bila tvrtka InfoDom.