Digitalna znanja

Primjeri dobrih praksi

Podijeli:

17. 04. 2024.

Digitalno obrazovanje i uključivanje: projekta SAID

Projektom SAID (School Assistance – Inclusive & Digital School Assistance for Digital Education) u okviru programa Erasmus+ nastoje se promicati digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju.

Projektom SAID (School Assistance – Inclusive & Digital School Assistance for Digital Education) u okviru programa Erasmus+ nastoje se promicati digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju. Vodi ga udruga atempo, a provodi se u suradnji sa Sveučilištem u Grazu, Društvenom službom St. John of God Ireland i TRYcamps Language School Ltd Finland.

Projekt

Od 2018. atempo osposobljava osobe s invaliditetom i poteškoćama u učenju kao školske asistente u digitalnom obrazovanju (DigiCoaches) u okviru projekta SAID. U početku su DigiCoaches surađivali s učenicima i nastavnicima na radionicama. Udruga je surađivala s partnerima iz različitih europskih zemalja. Nakon tih radionica, DigiCoaches su bili stalno zaposleni u pet osnovnih škola u Grazu (Austrija). DigiCoaches podržavaju učenike u stjecanju digitalnih vještina, koje su dio austrijskog kurikuluma za osnovne škole.

Iskustvo i znanje stečeno ovim pilot-projektom u Grazu sada će se koristiti u projektu SAID za izradu kurikuluma, materijala za osposobljavanje i priručnika koji će poslužiti kao osnova za osposobljavanje DigiCoachesa. Oni će se zatim upotrebljavati u partnerskim zemljama projekta SAID, tj. Austriji, Finskoj i Irskoj. Cilj je promicati suradnju s DigiCoachesima i poboljšati digitalno obrazovanje za osobe s invaliditetom. Projekt će trajati od 1. lipnja 2022. do 30. studenoga 2024.

Cilj projekta

Projekt SAID ima dva glavna cilja: Prvo, kako bi se iskoristilo iskustvo DigiCoachesa, koji su već aktivni u pilot-projektu u Grazu: potrebno je istražiti uvjete za njihovu uporabu u Austriji, Finskoj i Irskoj. Drugo, projektni tim će razviti kurikulum, materijale za obuku i priručnike za škole kako bi se omogućila uspješna suradnja s DigiCoachesom. Osobe s invaliditetom kao i ravnatelji škola, nastavnici i učenici aktivno su uključeni u razvoj kurikuluma.

Faze

Projekt je podijeljen u nekoliko faza: analiza, razvoj, ispitivanje, provedba, evaluacija i prilagodba te objavljivanje rezultata.

Tijekom faze analize stečeno je iskustvo iz rada DigiCoaches pilot projekta u Grazu. Izvješće o analizi objavljeno je u travnju 2023.

Sljedeći korak bit će izrada kurikuluma za stručno područje “Školski asistent za digitalno obrazovanje i opća didaktička načela”. Ovo je izrađeno za četiri različita modula:

  • Modul osposobljavanja 1.: Osnovne digitalne vještine
  • Modul osposobljavanja br. 2: Medijska pismenost
  • Modul osposobljavanja 3: SAID Toolbox (Smjernice za primjenu alata)
  • Modul osposobljavanja 4: Društvene i komunikacijske vještine

Nakon toga slijedi probna faza četiriju modula te njihova provedba, evaluacija i prilagodba. Cilj je izraditi priručnik za škole sa smjernicama za provedbu. Konačno, rezultati će biti objavljeni.

Što čini SAID dobrom praksom?

Projekt SAID ističe se kao dobra praksa jer se njime posebno promiču digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju. Osposobljavanjem DigiCoachesa projekt znatno doprinosi digitalnoj uključenosti. Bliska suradnja s dionicima i transnacionalna suradnja omogućuju razmjenu najboljih praksi i širenje inovativnih pristupa.

Cilj je projekta stvoriti uključivo društvo u kojem svi imaju priliku proširiti svoje digitalne vještine i iskoristiti prednosti digitalnog obrazovanja. Ta su postignuća prepoznata i u Nagradi za uključivanje Lebenshilfe u studenome 2023. Osim toga, SAID je dobio nominaciju za Socijalnu nagradu Bank Austria za 2023. i osvojio drugo mjesto, dodatno priznanje za svoju predanost uključivanju i digitalnom obrazovanju.

Saznaj više

Povezani sadržaj:

02. 05. 2023.

Girls own STEM!

Girls own STEM! je projekt koji provodi inovativan način edukacije koji udruga Bioteka radi već desetak godina, a do sada ga nije primjenjivala „na terenu” i s populacijom s kojom prije nije imala izravan kontakt.

30. 11. 2022.

Kako Institut radijske industrije pomaže razviti radijske talente za novo, digitalno i konvergirano medijsko doba

Radijski program više nije linearan FM program – prate ga objave i interaktivna komunikacija s kori-snicima-slušateljima na digitalnim platformama. Mnoga radna mjesta koja su danas u samom sredi-štu radijske produkcije donedavno nisu još postojala. No, formalno obrazovanje budućih radijskih djelatnika ne prati potrebe koje se pojavljuju i brzo razvijaju u praksi. Institutu radijske industrije, prvom takvom institutu u Hrvatskoj, upravo je edukacija radijskih djelatnika za konvergirani radijski format jedno od područja rada na koja se fokusira.

11. 09. 2023.

DigiLernSafe: Digitalno stjecanje sigurnosnog znanja i iskustva

01. 01. 2023.

Predstavljamo Mrežu za razvoj digitalne pismenosti

Hrvatska udruga poslodavaca, kao koordinator Nacionalne koalicije za digitalne vještine i radna mjesta ali istovremeno i jedna od organizacija civilnog sektora uključenih u europski projekt Mreže za razvoj digitalne pismenosti, u narednom će razdoblju raditi na povezivanju ovih dvaju projekata kako bi javnost bila bolje informirana o konkretnim smjernicama i preporukama za bolji razvoj digitalne i medijske pismenosti.