Projektom SAID (School Assistance – Inclusive & Digital School Assistance for Digital Education) u okviru programa Erasmus+ nastoje se promicati digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju. Vodi ga udruga atempo, a provodi se u suradnji sa Sveučilištem u Grazu, Društvenom službom St. John of God Ireland i TRYcamps Language School Ltd Finland.
Projekt
Od 2018. atempo osposobljava osobe s invaliditetom i poteškoćama u učenju kao školske asistente u digitalnom obrazovanju (DigiCoaches) u okviru projekta SAID. U početku su DigiCoaches surađivali s učenicima i nastavnicima na radionicama. Udruga je surađivala s partnerima iz različitih europskih zemalja. Nakon tih radionica, DigiCoaches su bili stalno zaposleni u pet osnovnih škola u Grazu (Austrija). DigiCoaches podržavaju učenike u stjecanju digitalnih vještina, koje su dio austrijskog kurikuluma za osnovne škole.
Iskustvo i znanje stečeno ovim pilot-projektom u Grazu sada će se koristiti u projektu SAID za izradu kurikuluma, materijala za osposobljavanje i priručnika koji će poslužiti kao osnova za osposobljavanje DigiCoachesa. Oni će se zatim upotrebljavati u partnerskim zemljama projekta SAID, tj. Austriji, Finskoj i Irskoj. Cilj je promicati suradnju s DigiCoachesima i poboljšati digitalno obrazovanje za osobe s invaliditetom. Projekt će trajati od 1. lipnja 2022. do 30. studenoga 2024.
Cilj projekta
Projekt SAID ima dva glavna cilja: Prvo, kako bi se iskoristilo iskustvo DigiCoachesa, koji su već aktivni u pilot-projektu u Grazu: potrebno je istražiti uvjete za njihovu uporabu u Austriji, Finskoj i Irskoj. Drugo, projektni tim će razviti kurikulum, materijale za obuku i priručnike za škole kako bi se omogućila uspješna suradnja s DigiCoachesom. Osobe s invaliditetom kao i ravnatelji škola, nastavnici i učenici aktivno su uključeni u razvoj kurikuluma.
Faze
Projekt je podijeljen u nekoliko faza: analiza, razvoj, ispitivanje, provedba, evaluacija i prilagodba te objavljivanje rezultata.
Tijekom faze analize stečeno je iskustvo iz rada DigiCoaches pilot projekta u Grazu. Izvješće o analizi objavljeno je u travnju 2023.
Sljedeći korak bit će izrada kurikuluma za stručno područje “Školski asistent za digitalno obrazovanje i opća didaktička načela”. Ovo je izrađeno za četiri različita modula:
- Modul osposobljavanja 1.: Osnovne digitalne vještine
- Modul osposobljavanja br. 2: Medijska pismenost
- Modul osposobljavanja 3: SAID Toolbox (Smjernice za primjenu alata)
- Modul osposobljavanja 4: Društvene i komunikacijske vještine
Nakon toga slijedi probna faza četiriju modula te njihova provedba, evaluacija i prilagodba. Cilj je izraditi priručnik za škole sa smjernicama za provedbu. Konačno, rezultati će biti objavljeni.
Što čini SAID dobrom praksom?
Projekt SAID ističe se kao dobra praksa jer se njime posebno promiču digitalne vještine osoba s invaliditetom i poteškoćama u učenju. Osposobljavanjem DigiCoachesa projekt znatno doprinosi digitalnoj uključenosti. Bliska suradnja s dionicima i transnacionalna suradnja omogućuju razmjenu najboljih praksi i širenje inovativnih pristupa.
Cilj je projekta stvoriti uključivo društvo u kojem svi imaju priliku proširiti svoje digitalne vještine i iskoristiti prednosti digitalnog obrazovanja. Ta su postignuća prepoznata i u Nagradi za uključivanje Lebenshilfe u studenome 2023. Osim toga, SAID je dobio nominaciju za Socijalnu nagradu Bank Austria za 2023. i osvojio drugo mjesto, dodatno priznanje za svoju predanost uključivanju i digitalnom obrazovanju.
Saznaj više
-
Poveznica na web stranicu:
-
Ciljana publika:
Digitalne vještine u obrazovanju.
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Geografski opseg - Država:
Europska Unija
-
Razina digitalnih vještina:
Osnovno
Srednja
-
Vrsta inicijative:
Regionalna inicijativa
-
Vrsta financiranja:
Public
-
Datum početka:
01.01.1970
-
Datum završetka:
01.01.1970