Nazad

Novosti

Podijeli:

28. 06. 2023.

Tko su dobitnici europskih nagrada za digitalne vještine 2023.?

Čekanje je gotovo! Proglašeni su dobitnici europskih nagrada za digitalne vještine 2023.: Šest projekata iz cijele Europe vratilo je trofej za najbolju praksu u pet kategorija nagrada.

Čekanje je gotovo! Proglašeni su dobitnici europskih nagrada za digitalne vještine 2023.: Šest projekata iz cijele Europe vratilo je trofej za najbolju praksu u pet kategorija nagrada.

Jučer navečer u Bruxellesu, tijekom svečanosti dodjele nagrada EDSA23, lipanj Lowery-Kingston, zamjenik direktora i načelnik odjela u Glavnoj upravi CNECT, Europska komisija, dodijelio je nagrade za šest izvanrednih projekata koji uspješno podupiru Europljane u stjecanju temeljnih i naprednih digitalnih vještina koje su im potrebne. 

Razina od 330 prijava 2023., Europska godina vještina, bila je iznimno visoka u svih pet kategorija. Diljem Europe događa se toliko zanimljivih projekata koji pokazuju da su digitalne vještine namijenjene svima, neovisno o dobi, spolu, invaliditetu i lokaciji. Svaki od tih nagrađenih projekata stvara pravu razliku u inovativnim i učinkovitim načinima, nudeći mogućnosti koje mogu promijeniti život za djevojčice, djecu, osobe s intelektualnim teškoćama i netehnološke stručnjake.

June Lowery-Kingston, zamjenik direktora i načelnik odjela u Glavnoj upravi CNECT, Europska komisija

Među pobjednicima vrlo različiti projekti i organizacije: od privatno-javnih partnerstava do lokalnih projekata na lokalnoj razini, od građanskih organizacija i lokalnih škola do konzorcija EU-a koji okupljaju visokopozicionirana tehnička sveučilišta, ovogodišnji pobjednici pokazuju živu sliku o digitalnim vještinama u Europi. 

A pobjednici su… 

Osnaživanje mladih u digitalnom sektoru: UBBU – Naučite kako kodirati (Portugal)

Ubbu je računalna znanost i programska platforma koja uči djecu, u dobi od 6 do 12 godina, kako kodirati kroz lekcije temeljene na igri. Djeca uče rješavati logične izazove i razvijaju vještine rješavanja problema dok uče ciljeve održivog razvoja.

Razvio gaDobitnik fotografija s događanjaje portugalski startup za obrazovanje i društveni učinak Ubbu, a njegovu provedbu u javnim školama u Portugalu podupiru Ministarstvo obrazovanja, Zaklada za znanost i tehnologiju, Sveučilište u Aveiru, zaklada Altice, Santa Casa da Misericórdia Lisboa, Montepio banka i Siemens Portugal.

Projekt je odabran kao pobjednik ove kategorije zbog svoje sposobnosti razmjera i širokog utjecaja u više zemalja te zbog atraktivnog formata. To je platforma koja je posebno osmišljena kako bi je koristile obitelji, učitelji i osobe bez iskustva programiranja, što je čini zastrašujućim alatom za djecu i odrasle za zajedničko učenje. Osim toga, Ubbuov poslovni model čini ga vrlo održivim tijekom vremena.  


Digitalne vještine za obrazovanje: Ex Aequo: Otvorite kutiju (Italija) i Pix (Francuska)

Okvir je pokrenut 2020. usred pandemije bolesti COVID-19 s ciljem izgradnje prilagodljivog i učinkovitog projekta medijske pismenosti. Usmjeren je na borbu protiv dezinformacija na internetu, a usmjeren je na nastavnike i nastavnike kako bi se poboljšale digitalne vještine učenika u dobi od 11 do 18 godina.

Dobitnik fotografija s događanjaDataninja je vodeća organizacija iza ovog projekta, surađujući s partnerima kao što su SkyTg24, Meet Digital Culture Center – Fondazione Cariplo, Fondazione Compagnia di San Paolo, Fondazione Agnelli, Sapere Digitale, Provincia Autonoma di Bolzano, Liceo Peano di Cuneo, Istituto Avogadro, Capgemini.  

Žiri je odabrao Open the Box kao pobjednika na temelju održivosti i skalabilnosti projekta. Nakon početne trogodišnje pilot-faze u srednjim školama, inicijativom se planira proširiti svoj doseg na nastavnike i nastavnike u osnovnim školama. Cilj mu je i suradnja s nevladinim organizacijama i edukatorima koji rade u područjima u nepovoljnom položaju, kao i s javnim knjižnicama, kulturnim centrima i zakladama, čime se osigurava dostupnost marginaliziranim skupinama, ranjivim osobama i osobama s posebnim potrebama. Budući korak za otvaranje okvira je proširenje projekta na druge europske jezike i zemlje.   


Pix je internetska javna usluga koja se koristi za procjenu, razvoj i certifikaciju digitalnih vještina u Francuskoj, Belgiji i diljem Europe. Tijekom šest godina, PIX je pomogao + 4,5 milijuna učenika godišnje da poboljšaju svoje digitalne vještine kroz zabavne i izazovne testove, ali i nastavnici prate digitalnu pismenost učenika. Projekt vode francusko Ministarstvo nacionalnog obrazovanja, Ministarstvo visokog obrazovanja i GIP Pix.   

Dobitnik fotografija s događanjaPix je odabran kao pobjednik zbog svog posebnog opsega i utjecaja na učenike, učitelje i škole. Imao je ključnu ulogu u poboljšanju digitalne pismenosti ne samo u Francuskoj i Belgiji, već i u cijeloj Europi. Svojom misijom pružanja potpore digitalnim vještinama mladih učenika Pix je imao ključnu ulogu u poboljšanju digitalnih vještina i poticanju mogućnosti cjeloživotnog učenja za pojedince.  


Uključivanje u digitalni svijet – DigiAcademy (EIT Health, Irska, Hrvatska, Španjolska, Švedska i Francuska)

Digi-ID je paneuropski multidisciplinarni projekt financiran od strane EIT Health, pokrenut od strane Trinity College Dublin, zajedno s Nacionalnom mrežom za učenje/RehabCare, Brothers of Charity, Avista, St. Michael’s House, Central Remedial Clinic, Stewarts Care, MADoPA, Karolinska institut, Sveučilište u Zagrebu. Usmjeren je na zdravlje, obrazovanje i tehnologiju za osobe s intelektualnim teškoćama (ID). Nadovezujući se na iskustva i aktivnosti s više od 500 osoba s ID-om, tim je razvio „DigiAcademy”: pristupačna platforma za obrazovanje digitalnih vještina.  
Dobitnik fotografija s događanjaProjekt se isticao kao zaslužan kandidat za nagradu zbog zajedničkog osmišljavanja i procesa zajedničkog razvoja u kojem sudjeluju osobe s identifikacijskom oznakom. Davanjem prednosti pristupačnosti, prilagođenosti korisnicima i prilagođavanjem platforme i sadržaja specifičnim potrebama ciljane publike, DigiAcademy nudi jedinstven i vrijedan resurs za obrazovanje o digitalnim vještinama.  

 


Žene u karijerama u području IKT-a – Djevojke kodiraju bolje (Italija)

Pokrenut 2014. u Italiji, Girls Code It Better je besplatan projekt digitalne kreativnosti i poduzetništva koji djevojke približava tehnološkim i STEM karijerama. Projekt vodi Officina Futuro Fondazione W-Group.

Dobitnik fotografija s događanjaPostoje dva ključna razloga za odabir Girls Code it Better kao pobjednika EDSA23. Prvo, projektom se promiču ne samo digitalni, već i poduzetnički putovi za djevojčice, a drugo, impresivni doseg i učinak inicijative imali su važnu ulogu u odabiru inicijative. S 522 kluba osnovanih u 223 srednje škole i više od 10,000 djevojaka iz 17 talijanskih regija, Girls Code It Better demonstrira svoju skalabilnost i učinkovitost u angažiranju djevojčica i njegovanju njihovog interesa za ICT i STEM karijeru.  


Digitalno usavršavanje @ Work – AI4gov (Španjolska, Italija, Njemačka, Estonija)

Magisterij iz umjetne inteligencije za javne usluge (AI4Gov) program je visokog obrazovanja koji financira Europska unija i koji su razvila četiri vodeća europska sveučilišta u području digitalnih, tehnoloških i inženjerskih znanosti (Universidad Politécnica de Madrid, Španjolska, Politecnico di Milano, Italija, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Njemačka i Tehnološko sveučilište u Tallinnu, Estonija).  Sudionici stječu stručno znanje za revoluciju pružanja javnih usluga etičkim i učinkovitim uvođenjem umjetne inteligencije. 

Dobitnik fotografija s događanjaProjekt je odabran kao dobitnik nagrada za predstavljanje inovativnog pristupa visokom obrazovanju, kombinirajući područja umjetne inteligencije, javnih usluga i digitalne transformacije. Projekt predstavlja jedinstveni obrazovni put kojim se rješava rastuća potražnja za vještinama umjetne inteligencije u vladi i administraciji. 


O žiriju EDSA23

Platforma Europske komisije za digitalne vještine i radna mjesta, koja je organizirala nagrade, primila je 330 prijava iz svih europskih zemalja. Žiri sastavljen od pet stručnjaka odabrao je šest dobitnika s popisa od 28 prijava finalista: Alice Bougnères, Stefano Kluzer, Keith Quille, Veronica Stefan i Juliane Reppert-Bismarck.


Suradnja s nacionalnim koalicijama za digitalne vještine i radna mjesta: pobjednici i žiri EDSA23 zajednički stvaraju rješenja i konkretne mjere za digitalne vještine

Predstavnici pobjedničkih projekata pozvani su da prime nagrade tijekom svečanosti posvećene Bruxellesu, ali su sljedećeg dana sudjelovali i na interaktivnoj radionici zajedno s Nacionalnim koalicijama za digitalne vještine i radna mjesta. 

Oba pobjednika i tri člana žirija, Alice Bougnères, Stefano Kluzer i Veronica Stefan, svoje su praktično iskustvo i stručnost stavili u službu europske mreže koalicija: lokalne nacionalne organizacije koje podupiru i promiču digitalne vještine na svim razinama u svojim zemljama.  

Tijekom radionice utvrđeni su izazovi i zajednički su stvorena zanimljiva rješenja koja će poslužiti kao temelj za potencijalne buduće inicijative u europskim zemljama. 

Saznaj više

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Srednja

    Napredno

    Stručnjak za digitalni sektor

  • Geografski opseg - Država:

    Europska Unija

  • Vrsta inicijative:

    Institucionalna inicijativa EU-a