Projekt naziva „Revolucija digitalne pismenosti“, kojemu je cilj educirati nastavnike i djecu, kako bi se novim generacijama pomoglo u razvoju raznih vještina potrebnih za ovladavanje nadolazećim tehnologijama (kao što su npr. umjetna inteligencija, roboti, 3D ispis itd.) i kojim se nastoji poboljšati jednakost prilika te prilika za uspjeh sljedećih generacija lidera u novim tehnologijama, predstavljen je danas u Zagrebu, u hotelu Sheraton.
Riječ je o glavnom godišnjem projektu Rotary kluba Zagreb Centar, razvijenim u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih te Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Svrha projekta je, uz edukaciju učenika i nastavnika, isporučiti 15.000 micro:bitova u 300 osnovnih škola diljem Hrvatske te osigurati edukaciju 1200 nastavnika i knjižničara.
Humanitarna inicijativa financirana je isključivo donacijama lokalne i globalne Rotary zajednice i donacijama lokalnih partner tvrtki na projektu. Najveću donaciju (desetak posto ukupnog iznosa) ostvarila je tvrtka Telemach Hrvatska, koja time nastavlja svoje društveno odgovorne inicijative. Uz Telemach, u projektu svojim donacijama kao ključni partneri sudjeluju i tvrtke Infobip GDI, Hrvatska pošta, Algebra, Comping, Storm Computers, CADCAM, SD Informatika, Five, Megatrend, Serengeti, Photomath, Altima i Shape 404.
Naravno, u projektu su sudjelovali i brojni Rotarijanci (humanitarna skupina koja u svijetu broji nešto više od 1,3 milijuna članova) i Rotary klubovi (njih 33) iz brojnih zemalja s gotovo svih kontinenata koji su prepoznali potencijale ove inicijative. Što se tiče te organizacije u Hrvatskoj – riječ je najvećoj donaciji u dvadesetogodišnjoj povijest te udruge.
Uvođenjem micro:bitova, školske knjižnice će se transformirati u digitalne hubove u kojima će učenicima biti dostupni i dodatni uređaji kako bi ih učenici mogli posuditi za rad kod kuće.
Micro:bitovi (uređaji za programirnje, koji pojedinačno stoje oko 20 dolara) će se u ovom projektu koristiti unutar-predmetno i među-predmetno, bez promjene kurikuluma. Micro:bit je nastavno sredstvo za izvođenje postojećeg sadržaja na digitalno kreativan način pa nije potrebno mijenjati kurikulum za sudjelovanje u projektu.
Izazov u razvoju ove inicijative bila je činjenica da mnoge osnovne škole nemaju informatičku učionicu za učenike od prvog do četvrtog razreda, stoga su školske knjižnice nostielj projekta.
Ministarstvom znanosti i obrazovanja dalo je podršku ovoj inicijativi, jer se gotovo u potunosti poklapa s javnim politikama u obrazovanju.
Vrijednost ovog projekta je 389 tisuća američkih dolara, a očekuje se da će inicijativom biti obuhvaćeno bar 25.000 učenika.