Europska komisija objavila je 19. listopada završno izvješće Stručne skupine za kvalitetna ulaganja u obrazovanje i osposobljavanje pod naslovom „Ulaganje u našu budućnost: kvalitetno ulaganje u obrazovanje i osposobljavanje”.
Kako bi se promicale pozitivne promjene diljem Europske unije, o tim se nacionalnim praksama i reformama obrazovnih politika često raspravlja u kontekstu strateškog okvira europskog prostora obrazovanja putem radnih skupina EGP-a.
Moramo osigurati da svi mladi Europljani dobiju najbolje moguće obrazovanje. Promicanje kvalitetnog ulaganja u obrazovanje i osposobljavanje ključni je politički prioritet Europske unije i ključan je za ostvarenje europskog prostora obrazovanja do 2025. Rezultati ovog izvješća uzet će se u obzir u našem radu u Komisiji te ćemo nastaviti promicati kulturu stvarne evaluacije politika u državama članicama kako bismo poduprli kvalitetna ulaganja u obrazovanje i osposobljavanje te na najbolji mogući način iskoristili dostupne resurse”, Mariya Gabriel, povjerenica za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i mlade.
Prije kraja ove godine Komisija će uvesti novu inicijativu kako bi državama članicama stavila na raspolaganje fleksibilne, ali ciljane alate, metode i stručno znanje kako bi im se pružila potpora u evaluaciji njihovih obrazovnih politika. To će se učiniti u kontekstu poboljšanja kvalitete ulaganja u obrazovanje i osposobljavanje u EU-u.
Izvješće stručnjaka usmjereno je na najučinkovitije načine dodjele javnih sredstava za četiri glavna područja rashoda EU-a za obrazovanje i osposobljavanje: nastavnici i voditelji osposobljavanja, obrazovna infrastruktura, digitalno učenje te pravednost i uključenost.
U nacionalnim kontekstima stručna skupina pronalazi obećavajuće pristupe obrazovanju i osposobljavanju koji mogu poslužiti kao modeli za vlade i obrazovne ustanove diljem EU-a. To uključuje programe podučavanja i mentorstva jednog na jedan, programe izgradnje škola i obnove kako bi se poboljšala kvaliteta objekata te kvalitetan rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
U izvješću se utvrđuju i izazovi koje je potrebno prevladati kako bi se povećala učinkovitost i djelotvornost potrošnje te koje bi zajedničke strategije mogle biti korisne, kao što su nedostatak pouzdanih podataka o tome kako ciljana ulaganja utječu na stvarne ishode učenja i potreba za temeljitijim evaluacijama sveukupnih nacionalnih obrazovnih politika.
Saznajte više i pročitajte priopćenje za medije.
© Europska komisija
© AdobeStock
Saznaj više
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Razina digitalnih vještina:
Srednja
Napredno
Stručnjak za digitalni sektor
-
Geografski opseg - Država:
Europska Unija
-
Vrsta inicijative:
Institucionalna inicijativa EU-a