Nazad

Aktualno

Podijeli:

11. 04. 2022.

Trening digitalne transformacije u turizmu

Uplift Akademija - kako unaprijediti turističku ponudu primjenom digitalnih tehnologija.

Članovi žirija i pobjednički tim Uplift akademije. Foto: MediaVal

U okviru Mastercardova projekta Uplift, koji mikro poduzetnicima te malim i srednjim poduzetnicima pruža sve potrebno za tehnološki i tržišni razvitak, krajem prošle godine startala je i Uplift akademija koju provodi učilište Algebra.

Riječ je o sveobuhvatnom edukativnom programu za mikro, male i srednje poduzetnike koji je usmjeren na turistički sektor, a prvu generaciju polaznika činilo je 39 stipendista.

Online program u trajanju od 20 tjedana bio je podijeljen na devet cjelina, a polaznici iz svih dijelova Hrvatske dobili su priliku kroz mentorski program sudjelovati u praktičnim vježbama i obavljanju zadaća te raditi na konkretnim projektima digitalne transformacije u turizmu. Program je koncipiran je tako da polaznici steknu znanja potrebna u modernom poslovanju, da im se pruži sve potrebno za njihov tehnološki i tržišni razvitak te da se stvore poduzetnici koji razmišljaju izvan okvira, koji mogu samostalno voditi i širiti svoje poslovanje neovisno o tome koliko zaposlenika imaju.

Najbolji projekt bio je projekt tima Mirlin & Co., koji čine Marko Dorčić, voditelj Heritage Hotela Forza u Baškoj, Sanja Protić iz OPG-a Sanja Protić s Korčule i Danijel Dugina iz hotela Picok u Đurđevcu. Riječ je o osnivanju zadruge malih poljoprivrednika, prvenstveno na otocima, a zatim i šire. Ideja je bila razviti tzv. “gruntek za restorane” kako bi ih opskrbljivali domaćim i svježim proizvodima. Restorani bi na taj način eliminirali potrebu za različitim dobavljačima i osigurali pouzdan izvor ekološki uzgojenih domaćih proizvoda.

Kroz prezentaciju projekta pokazano je kakvi su problemi domaćih restorana, ali i koji potencijal se krije u neiskorištenim poljoprivrednim dijelovima Hrvatske. Uz to, projekt nije prekompliciran za izvedbu, ne zahtjeva dugotrajnu tehnološku pripremu nego je više riječ o dogovorima i koordinaciji s lokalnim zajednicama i lokalnom upravom, te njihovoj dobroj volji. Svi investitori žele brzo vidjeti povrat svog novca, što je bio plus za tim koji je radio projekt. Uz to projekt ima i jaku društveno korisnu komponentu.

Polaznici Uplift akademije su u sklopu programa učili o osnovama kritičkoga razmišljanja i rješavanja problema, alatima digitalne transformacije, poduzetništvu i inovacijama, osnovama online marketinga i elektroničke trgovine, naprednim prodajnim i cjenovnim strategijama, fondovima za financiranje projekata i razvoja, ali i osnovama financijskog planiranja i menadžerskog računovodstva.

Cilj mentorskog programa bio je da se – za ljude koji su slušali na Uplift akademiji edukativni sadržaj o tome kako unaprijediti turističku ponudu, između ostalog i korištenjem digitalnih tehnologija – napravi i studija slučaja koja će pokazati kako da to naučeno odmah i primjene.

Najveći izazov bila je činjenica da se polaznici akademije međusobno nisu imali prilike osobno upoznati, jer su predavanja bila online, ali to je ujedno bila i najveća vrijednost programa: zahvaljujući radu na zajedničkim projektima, polaznici su se zbližili i istinski povezali.

Mastercard s projektom Uplift nastavlja dalje. S obzirom na to da sektor mikro, malih i srednjih poduzetnika čini ukupno 99,7 posto domaćih poduzeća te da su osnivači, vlasnici i djelatnici koji stoje iza tih poduzeća, naročito oni iz sektora turizma i uslužnih djelatnosti, glavna pokretačka snaga hrvatske ekonomije te da o njima u velikoj mjeri ovisi budućnost zemlje, Mastercard će i u novoj sezoni financirati edukaciju mikro, malih i srednjih poduzetnika te nastaviti pružati inspirativan i edukativan sadržaj na platformi uplift.hr