Koristimo li dovoljno potencijal domaće ICT industrije?

ICT industrija danas broji oko 42.000 radnih mjesta s prihodom od oko 40 milijardi kuna, Hrvatska je šesta u Uniji prema udjelu diplomiranih inženjera ove struke, prema podacima Eurostata hrvatski učenici prvi su u digitalnoj pismenosti.  Koristimo li dovoljno te potencijale i kako ovoj industriji dati daljnji poticaj, pogotovo u uvjetima kada je mogućnost rada od kuće postala nužnost

– Za ovu godinu se očekuje smanjenje tog rasta koji se dešavao, čak možda i smanjenje prihoda, međutim sektori će, kao što je razvoj softvera i računalnog programiranja, i ove godine zabilježiti određeni rast, jer ipak je digitalna industrija ono što se provlači kroz sve grane tradicionalne industrije, i sada su svi našli trenutak u kojemu se moraju brzo digitalizirati da bi se prilagodili novim trenutcima, rekao je dopredsjednik HUP-Udruge informatičke i komunikacijske djelatnosti Hrvoje Balen gostujući u Temi dana.

– Međutim, kada gledamo strukturu tih ljudi koji su zaposleni: riječ je o visoko obrazovanim ljudima koji stvaraju nove proizvode i usluge u digitalnom području, koji su globalno konkurenti i jako je velika stopa izvoza – onda možemo vidjeti da su i njihove plaće iznad prosječno visoke i one uplate doprinosa koje se događaju – za državu su dosta važne, rekao je Balen. Dodao je kako su oni oko tri do četiri puta veći nego u primjerice ugostiteljstvu i klasičnim oblicima turizma.- Tako da se sigurno isplati državi pogledati u ovom smjeru – što to znači za jedan državni proračun, za stabilnost ekonomije, kazao je Balen i dodao da je ICT zaista galopirao u rastu puno brže nego tradicionalni sektori.

– Veliki naglasak bi trebao biti na tome da potičemo istraživanje i razvoj prvenstveno u privatnim kompanijama, ali koji nužno ne treba biti čak ni za globalno tržište, nego može biti i za domaće, rekao je Balen.

ICT industrija, istaknuo je, može jako puno pomoći tradicionalnoj industriji u toj svojoj digitalnoj transformaciji. To je ono što nas očekuje. Tako da u sljedećem koraku treba poduzeti dvije stvari.

– Jedna je to da promijenimo strategiju pametne specijalizacije, tj. da uvrstimo ICT ipak kao jednu vertikalnu industriju tako da možemo razvijati neka rješenja koja su nastala kao recimo rezultati jedne velike firme Infobipa koja u zadnjih par mjeseci izašla s vrijednosti od milijardu dolara što je fantastično jer su razvijali upravo svoju intelektualnu vrijednost. A druga stvar je da za digitalizaciju omogućimo hrvatskim firmama koje su u tradicionalnim sektorima da koriste sredstva Europskih fondova upravo za te segmente, rekao je Balen.