11. 05. 2023.

Tip: financial_instrument

Poticanje digitalnih vještina mladih učenika, posebno djevojčica

Očekivani ishod: Jača suradnja između osnovnih, srednjih i strukovnih škola te tercijarnog obrazovanja i istraživanja kako bi se povećao broj učenika koji se upisuju na digitalne studije s ciljem rodne konvergencije. To će dovesti do razvoja: • Ljetne škole • Specijalizirani dani informacija i karijera • Aktivnosti širenja i informiranja, kao što je EU tjedan kodiranja

Studenti digitalnih i ICT disciplina predstavljaju manjinu, u 2021. godini njih je bilo 4,5% od ukupnog broja diplomanata. Također postoji ozbiljan problem rodne ravnoteže, sa samo 19% ICT stručnjaka i svaki treći diplomant znanosti, tehnologije, inženjerstva i/ili matematike (STEM) su žene. Tijekom Strukturiranog dijaloga o digitalnom obrazovanju i vještinama, države članice također izvješćuju o konkurenciji za nekoliko učenika koji imaju odgovarajuće profile i interes za studiranje STEM disciplina na sveučilišnoj razini. Kako bi se popunio značajan nedostatak sektorskih stručnjaka koji koriste napredne digitalne tehnologije i ICT stručnjaka, potrebno je povećati grupu učenika koji bi u konačnici bili zainteresirani za studiranje STEM i ICT-a, s posebnim naglaskom na djevojke i žene koje su izrazito podzastupljene. u digitalnom polju. Poticanje razvoja digitalnih vještina od rane dobi i na kontinuiran način ključno je za utjecaj na razinu digitalnih vještina stanovništva EU-a i broj studenata i studentica koji će razmišljati o studiju i karijeri u ICT-u. Štoviše, dokazi pokazuju da je vjerojatnije da će učenici koji su uključeni u učenje kodiranja ili računalnog razmišljanja od rane dobi nastaviti studirati ICT ili područja povezana s digitalom, a to utječe na primjer na broj djevojčica koje biraju ovaj studijski put .

Ova će akcija stoga uključivati ​​namjenske aktivnosti za poticanje djevojaka i žena na sudjelovanje u digitalnim studijama.

Pozivom će se financirati pilot projekti za povećanje broja studenata koji žele digitalne studije i karijere, s posebnim naglaskom na povećanje sudjelovanja djevojaka. Podržat će zajedničke akcije između vodećih tehničkih visokoškolskih ustanova, poduzeća i škola za promicanje digitalnih studija, kroz praktične aktivnosti i projekte temeljene na izazovima. Još jedan cilj ove akcije je proširiti inicijativu EU tjedna kodiranja, postaviti je na jaču i širu osnovu, čime se dodatno povećava njen učinak iznad > 4 milijuna ljudi koje dosegne svake godine, među kojima su gotovo polovica mlade žene i djevojke.

Na primjer, akcije će financirati ljetne škole za srednjoškolce o digitalnim područjima, dane karijere za ljude zainteresirane za digitalno, s ciljem poticanja veće rodne raznolikosti i promicanja razmjene između visokoškolskih ustanova te osnovnih i srednjih škola o digitalnim temama. Konzorciji Programa za digitalnu Europu koji su već dodijeljeni u sklopu prvog WP-a također bi se mogli iskoristiti, s ciljem pružanja mogućnosti mlađim studentima da pristupe najsuvremenijim laboratorijima, dožive objekte kampusa i prate seminare najpoznatijih stručnjaka u Kvantno računalstvo, kibernetička sigurnost, AI, oblak, između ostalog. Posebnu pozornost treba posvetiti ulozi djevojaka i žena u digitalnom polju, s fokusom na razotkrivanje stereotipa i rješavanje problema samoučinkovitosti i jaza u samopouzdanju.

👉 Više detalja pogledajte ovdje!