Prema istraživanju koje je tvrtka A1 Hrvatska provela o navikama, stavovima i prioritetima u poslovnom okruženju generacije Z, pet kriterija prema kojima pripadnici rođeni nakon 1995. godine biraju svoje radno mjesto su zadovoljni i lojalni zaposlenici, edukacija, individualni razvoj, rad s naprednim tehnologijama i alatima te program mentoriranja.
Istraživanje o generaciji Z provedeno je u dva dijela: kvantitativno na uzorku od 426 ispitanika, studenata i zaposlenika u STEM i ne-STEM zanimanjima, u dobi od 19 do 26 godina (generacija Z) i od 26 do 35 (generacija Y) te kvalitativno kroz fokus grupe i dubinske intervjue.
Rezultati istraživanja kao i novi sadržaj interaktivne Mape poslova i vještina budućnosti predstavljeni su na meetupu kojeg je organizirala A1 Hrvatska u suradnji s tvrtkom STEMI i Visokim učilištem Algebra na kojem se najviše govorilo o trendovima na tržištu rada i u obrazovanju, uslijed rasta upotrebe naprednih tehnologija.
Održana je i panel rasprava o utjecaju AI revolucije na tržište rada i edukaciju te što to znači za generaciju Z. U raspravi su sudjelovali Ivan Skender ispred A1 Hrvatska, Hrvoje Josip Balen, član uprave Algebre, izv. prof. dr. sc. Dario Bojanjac, s Fakulteta elektrotehnike i računarstva i jedan od voditelja novoosnovanog interdisciplinarnog diplomskog studija Primijenjena kognitivna znanost, Ana Burica direktorica poslovnog razvoja i strategije iz Infobipa i Nikola Dujmović predsjednik uprave Spana. Panelom je moderirao Marin Trošelj, direktor STEMI-ja tvrtke koja provodi Školu budućnosti i u hrvatske škole uvodi napredne tehnologije, a kojoj su glavni partneri tvrtke A1 Hrvatska i Infobip.
Evo nekoliko naglasaka iz rasprave:
- Tehnologija se toliko brzo mijenja da mi danas ne možemo ni zamisliti koja zanimanja i poslove će raditi naša djeca. Puno zadataka koje ljudi danas obavljaju preuzet će umjetna inteligencija i druge nadolazeće tehnologije a one su i glavni razlog za učenje novih vještina koje postaje kontinuirano, cjeloživotno učenje.
- Tehnologija nikad neće moći dostići ljudsku vještinu kritičkog razmišljanja.
- Umjetna inteligencija je pomagalo, a ne prijetnja. Značajno će skratiti vrijeme koje trošimo na jednostavnije zadatke, a bitno povećati produktivnost i nadomjestiti ljude kojih već godinama nedostaje u pojedinim segmentima gospodarstva.
- Moramo što prije razviti obrazovne programe koji će na konkretan način pokazati kako možemo umjetnu inteligenciju primijeniti u svakodnevnom radu. Algebra je već krenula u implementaciju i izradu takvih kratkih obrazovnih programa koji će biti fokusirani na kreativne industrije, financije, marketing, prodaju i sl.
- Razvojem umjetne inteligencije sve više raste i potreba za ljudima koji je znaju koristiti – neće umjetna inteligencija zamjeniti ljude, već će ljudi koji je znaju korisititi zamijeniti ljude koji je ne znaju koristiti.
- Potrebno je više ulagati u učitelje, posebno one učitelje koji će djecu podučavati novim vještinama.
- Budućnost obrazovanja je u interdisciplinarnosti i razvoju poduzetničkog duha već u školi i na fakultetu Poduzetništvo je odlično iskustvo i svatko ga treba steći neovisno o tome imaju li u sebi poduzetničkog duha ili ne, ali naučiti će razvijati ideju, tražiti investicije.
Mapu vještina i poslova budućnosti proučite ovdje.
Saznaj više
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Umjetna inteligencija
-
Razina digitalnih vještina:
Srednja
-
Geografski opseg - Država:
Hrvatska
-
Vrsta inicijative:
Lokalna inicijativa