Kombinirano učenje, što znači kombinacija različitih okruženja za učenje i (ne)digitalnih alata, posljednjih je godina dobilo sve hitnije i više pozornosti zbog utjecaja pandemije na obrazovanje i uključivanje raseljenih učenika iz Ukrajine u države članice.
Oba ta disruptivna događaja jasno su ukazala na potrebu da obrazovanje bude prilagodljivije i otpornije, među ostalim s pomoću strategija kombiniranog učenja.
U novom tematskom izvješću i informativnom članku razjašnjeni su izazovi, poticajni čimbenici i razmatranja politika o kombiniranom učenju i uključenosti.
Kombinirano učenje za uključivanje: istraživanje izazova i poticajnih čimbenika. Ključne poruke i ilustrativne primjere razradila je radna skupina za škole strateškog okvira EGP-a, koja je 2022. odlučila raditi na „mješovitom učenju za uključivanje”. U izvješću i informativnom članku utvrđene su ključne poruke za usmjeravanje donošenja politika o uključivim i djelotvornim pristupima kombiniranom učenju.
Ključne poruke za kreatore promjena
Kreatori politika
EU-a mogu podupirati kombinirano učenje u formalnom školskom obrazovanju na sljedeće načine:
- komunikacija o tome kako se njime može poduprijeti kvalitetno i uključivo obrazovanje
- podupiranje kontinuiranog međunarodnog uzajamnog učenja i istraživanja o učinkovitoj politici i praksi kombiniranog učenja
- Nacionalni, regionalni i/ili lokalni tvorci politika mogu stvoriti uvjete za učinkovito kombinirano učenje putem
- osiguravanje da ravnatelji i nastavnici imaju vrijeme i fleksibilnost za inovacije
- razmjena rezultata istraživanja, pilot-projekata i primjera dobre prakse
- osiguravanje da škole imaju dovoljno novca za potporu osmišljavanju, provedbi i evaluaciji kombiniranog učenja
- osiguravanje da standardi za ravnatelje i nastavnike, okviri kompetencija i/ili profesionalni profili odražavaju raspon vještina potrebnih za olakšavanje učinkovitog kombiniranog učenja
- poticanje i stvaranje poticaja i prilika za profesionalno učenje o kombiniranom učenju za ravnatelje škola i nastavnike
- Ravnatelji škola i njihovi timovi mogu pomoći
- podupiranje kulture kolektivnog angažmana i odgovornosti u njihovoj školi
- mobiliziranje resursa unutar škole i zajednice
- poticanje sudjelovanja u mrežama
U izvješću se sažimaju glavni zaključci i zaključci s plenarnih sastanaka, seminara i aktivnosti uzajamnog učenja održanih 2022. te se ističu različiti primjeri iz država članica.
© Adobe Stock
Saznaj više
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Razina digitalnih vještina:
Osnovno
Srednja
-
Geografski opseg - Država:
Europska Unija
-
Vrsta inicijative:
Institucionalna inicijativa EU-a