Nazad

Novosti

Podijeli:

03. 02. 2023.

Može li kombinirano učenje učiniti obrazovanje uključivijim?

U novom tematskom izvješću i informativnom članku razjašnjeni su izazovi, poticajni čimbenici i razmatranja politika o kombiniranom učenju i uključenosti.

Kombinirano učenje, što znači kombinacija različitih okruženja za učenje i (ne)digitalnih alata, posljednjih je godina dobilo sve hitnije i više pozornosti zbog utjecaja pandemije na obrazovanje i uključivanje raseljenih učenika iz Ukrajine u države članice.

Oba ta disruptivna događaja jasno su ukazala na potrebu da obrazovanje bude prilagodljivije i otpornije, među ostalim s pomoću strategija kombiniranog učenja. 
U novom tematskom izvješću i informativnom članku razjašnjeni su izazovi, poticajni čimbenici i razmatranja politika o kombiniranom učenju i uključenosti.

Kombinirano učenje za uključivanje: istraživanje izazova i poticajnih čimbenika. Ključne poruke i ilustrativne primjere razradila je radna skupina za škole strateškog okvira EGP-a, koja je 2022. odlučila raditi na „mješovitom učenju za uključivanje”. U izvješću i informativnom članku utvrđene su ključne poruke za usmjeravanje donošenja politika o uključivim i djelotvornim pristupima kombiniranom učenju.

Ključne poruke za kreatore promjena

Kreatori politika
EU-a mogu podupirati kombinirano učenje u formalnom školskom obrazovanju na sljedeće načine:

  • komunikacija o tome kako se njime može poduprijeti kvalitetno i uključivo obrazovanje
  • podupiranje kontinuiranog međunarodnog uzajamnog učenja i istraživanja o učinkovitoj politici i praksi kombiniranog učenja
  • Nacionalni, regionalni i/ili lokalni tvorci politika mogu stvoriti uvjete za učinkovito kombinirano učenje putem
  • osiguravanje da ravnatelji i nastavnici imaju vrijeme i fleksibilnost za inovacije
  • razmjena rezultata istraživanja, pilot-projekata i primjera dobre prakse
  • osiguravanje da škole imaju dovoljno novca za potporu osmišljavanju, provedbi i evaluaciji kombiniranog učenja
  • osiguravanje da standardi za ravnatelje i nastavnike, okviri kompetencija i/ili profesionalni profili odražavaju raspon vještina potrebnih za olakšavanje učinkovitog kombiniranog učenja
  • poticanje i stvaranje poticaja i prilika za profesionalno učenje o kombiniranom učenju za ravnatelje škola i nastavnike
  • Ravnatelji škola i njihovi timovi mogu pomoći
  • podupiranje kulture kolektivnog angažmana i odgovornosti u njihovoj školi
  • mobiliziranje resursa unutar škole i zajednice
  • poticanje sudjelovanja u mrežama

U izvješću se sažimaju glavni zaključci i zaključci s plenarnih sastanaka, seminara i aktivnosti uzajamnog učenja održanih 2022. te se ističu različiti primjeri iz država članica.

 

© Adobe Stock 

Saznaj više

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Srednja

  • Geografski opseg - Država:

    Europska Unija

  • Vrsta inicijative:

    Institucionalna inicijativa EU-a