Nazad

Novosti

Podijeli:

07. 12. 2023.

Izazovi i mogućnosti igara na sreću za širenje digitalnih vještina

Dokument „Izazovi i mogućnosti igara na sreću za širenje digitalnih vještina” bavi se tim pitanjem s ciljem pružanja korisnih informacija za izgradnju kulture videoigara i podizanja svijesti o izazovima i mogućnostima moćne pojave. Tekst je izradila posebna radna skupina osnovana u okviru programa „Digitalna Republika”, koju koordinira Odjel za digitalnu transformaciju zajedno s Telefonom Azzurro Onlusom. Razmatranja koja su se pojavila tijekom „Dana sigurnijeg interneta” 2022. bila su polazna točka za produbljivanje tog pitanja i poduzimanje mjera za širenje većeg znanja i svijesti o mogućnostima i izazovima povezanima s fenomenom koji nadilazi dimenziju zabave, koja je sve raširenija među talijanskim stanovništvom. Prema najnovijem godišnjem izvješću IIDEA-e (Talijanska Interactive Digital Entertainment Association) 14,2 milijuna Talijana u dobi između 6 i 64 godine koristi videoigre (32,2 % stanovništva) s tržištem od oko 2,2 milijarde eura. U rezoluciji koju je Europski parlament donio prošlog studenoga sektor videoigara prepoznat je kao ključni dio kreativne i digitalne industrije Europske unije. Videoigre postaju sve zanimljiviji i artikulirani alati, što dovodi do pojave novih mogućnosti za razvoj digitalnih, stručnih i socijalnih vještina. Razmotriti, na primjer, upotrebu videoigara za podučavanje, doprinos orijentaciji na karijere u području STEM-a ili razvoj mekih vještina koje su najtraženije u svijetu rada. Međutim, složenost komponenti internetske i društvene interakcije, koje su sve važniji dijelovi iskustva igara na sreću, dovodi do novih izazova s kojima se treba suočiti u pogledu zaštite sigurnosti mlađih segmenata stanovništva, posebno u pogledu sadržaja, vremena korištenja, društvenih interakcija i kupnje u igri (posebno kutije za plijen). Cilj radne skupine je doprinijeti izgradnji kulture videoigara, stvarajući prostor za usporedbu i dijeljenje resursa, znanja i iskustva s ciljem zajedničkog osmišljavanja i zajedničkog programiranja inovativnih inicijativa koje mogu doprinijeti promicanju svijesti o mediju i o različitim dostupnim alatima. Na taj će način biti moguće postaviti čvršće temelje za zaštitu videoigrača, razbijajući stereotipe i strahove, uz pažljiv pogled na evoluciju fenomena u skladu s novim tehnološkim i društvenim trendovima. Glavnu dodanu vrijednost inicijative zapravo predstavljaju heterogenost i komplementarnost nadležnosti radne skupine, u kojoj sudjeluju središnje institucije uključene u tu temu (Ministarstvo kulture, Ministarstvo poduzetništva i obrta u Italiji, Ministarstvo obrazovanja i zasluge te državna policija), poduzeća u sektoru koju predstavlja IIDEA (Talijansko udruženje za interaktivnu digitalnu zabavu) te razne organizacije iz svijeta poslovanja, istraživanja i trećeg sektora, članovi Nacionalne koalicije Digitalne Republike. Struktura dokumenta Prva faza putovanja grupe rezultirala je razradom dokumenta koji predstavlja sintezu udjela sudionika u skupini, u kojem su predstavljeni sljedeći sadržaji:

  • Analiza konteksta – počevši od definicije „videoigre” koja omogućuje definiranje referentnog okvira za radnu skupinu, dokument prikazuje glavne podatke o sektoru i pravnom okviru, kako na nacionalnoj razini tako i na razini EU-a, te nudi pregled mjera i alata dostupnih za zaštitu sudionika.
  • Smjernice za razvoj politika i sistemskih mjera – korisne preporuke za definiranje sistemskih mjera koje sinergijski uključuju sve institucionalne aktere i ne samo doprinose promicanju sektora, već istodobno i zaštiti igrača širenjem veće svijesti o toj pojavi.
  • Preporuke za edukatore – prijedlozi i preporuke koje je izradila radna skupina s ciljem podizanja svijesti o rizicima i mogućnostima videoigara među svim akterima uključenima u obrazovanje mladih.
  • Ključne poruke – primjeri ključnih poruka koje je razvila radna skupina, usmjerene na mlade igrače, kako predškolske tako i adolescente, te njihove roditelje.
  • Pojmovnik – s obzirom na specifičnost jezika koji se upotrebljava u sektoru, dokument nudi pojmovnik koji sadržava značenje upotrijebljene tehničke terminologije.

Saznaj više

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Digitalne vještine

  • Razina digitalnih vještina:

    Osnovno

    Srednja

    Napredno

    Stručnjak za digitalni sektor

  • Geografski opseg - Država:

    Italija

  • Vrsta inicijative:

    Nacionalna inicijativa