Nazad

Blogovi

Podijeli:

23. 05. 2022.

Digitalne i poduzetničke vještine za učitelje

Projekt e-DESK

Posebnost ovog projekta su jedinstveni primjeri dobre prakse i trening za nastavnike. Foto: FOI

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI) zajedno s partnerima iz Finske, Španjolske i Portugala radi na razvoju i izradi inovativne hibridne metodologije poučavanja na fakultetima. Cilj je unaprijediti vještine visokoškolskih nastavnika te im ponuditi resurse i alate za daljnji rad u nastavi. Projekt vodi prof. dr. sc. Blaženka Divjak.

„Inovacije u nastavi na fakultetima trebaju biti pravilo, a ne izuzetak. Sve što smo tijekom pandemije naučili o online nastavi, prednostima i nedostacima, sada treba analizirati, unaprijediti i takve nove modele staviti u praksu. Ne mogu fakulteti u 21. stoljeću raditi na načine uvedene u 19. stoljeću. Sveučilišni profesori trebaju biti predvodnici u učenju i inovacijama, a ne kočničari razvoja“ – naglašava voditeljica eDesk tima na FOI-ju, prof. dr. sc. Blaženka Divjak.

Projekt e-DESK provodi se u suradnji pet institucija iz četiri zemlje EU: Međunarodnog poduzetničkog centra Santander (CISE, koordinator) i Sveučilišta Cantabria iz Španjolske, Tehnološkog Sveučilišta Lappeenranta-Lahti iz Finske, Sveučilišta Nova u Lisabonu iz Portugala te Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu iz Hrvatske.

Cilj partnerstva je visokoškolskim nastavnicima ponuditi inovativni model hibridnog obrazovnog programa te visokokvalitetne resurse i alate za primjenu adekvatnijih, ažurnijih i učinkovitijih metoda poučavanja u scenarijima poput pandemije.

Posebnost ovog projekta su jedinstveni primjeri dobre prakse i trening za nastavnike, a inovativnost eDESK metodologije oslanja se na mogućnosti strateškog pristupa korištenju simultanog poučavanja uživo i digitalnog učenja. Rezultati projekta pridonijeti će poboljšanju učinkovitosti programa visokog obrazovanja uz pomoć alata koji će nastavnicima omogućiti stjecanje više vještina, bolje ih pripremiti za prilagodbu nastave kako bi ona bila jednako dostupna studentima ne samo tijekom, već i nakon pandemije.

Kako bi otkrili ključne čimbenike uspjeha koji su već ugrađeni u hibridne obrazovne programe u različitim dijelovima svijeta, e-DESK partneri su zajednički rad započeli u ožujku 2021. godine, identificiranjem najboljih međunarodnih praksi u multidisciplinarnom poduzetničkom obrazovanju korištenjem pristupa online i poučavanja (polu)uživo.

Projekt će rezultirati vodičem za nastavnike koji će uključivati primjere dobre prakse te prijedlog inovativne hibridne metodologije poučavanja i učenja.

Dodatno, kako bi približio ovu novu metodologiju nastavnicima e-DESK će osmisliti materijale za dodatno učenje koji će uključivati multimedijske alate, programske primjere, prijedloge za primjenu igara u nastavi i digitalne strategije, a sve će biti dostupno na otvorenim digitalnim platformama. Navedeni će rezultati biti razvijeni kao otvoreni i transferabilni, a s ciljem što lakše implementacije metodologije kako u različitim obrazovnim institucijama uključenima u projekt, tako i na drugim sveučilištima u Europi.

Nastavnici iz svih partnerskih ustanova, pa tako i 10 nastavnika s FOI-ja na čelu s voditeljicom profesoricom Blaženkom Divjak, imat će priliku prvi testirati navedene rezultate projekta u okviru međunarodnog treninga koji će biti održan od 4. do 7. srpnja 2022. godine na Sveučilištu Nova u Lisabonu.

Inicijativu financira Europska komisija u okviru programa ERASMUS+ ukupnim iznosom od 230.000 EUR.

Više informacija o projektu dostupno je na web stranici https://edeskeurope.eu

Saznaj više