Sada jedostupan Europski okvir digitalnih kompetencija za nastavnike (DigCompEdu) na latvijskom jeziku, koji je pripremilolatvijsko udruženje za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju (LIKTA). Okvir je osmišljen kako bi se poduprli nacionalni, regionalni i lokalni napori u kreiranju politika za promicanje digitalnih kompetencija među nastavnicima, koristeći se referentnim modelom klastera sa zajedničkim jezikom i razumijevanjem.
Okvir za digitalnu kompetentnost europskih obrazovnih djelatnika (DigCompEdu) dostupan je na latvijskom jeziku, a pripremilo ga je latvijsko udruženje za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju (AT).
Europski okvir za digitalnu kompetentnost odgojno-obrazovnih djelatnika (DigCompEdu) znanstveno je utemeljen okvir u kojem se opisuje što znači za nastavnike da budu digitalno kompetentni. Njime se pruža opći referentni okvir za potporu razvoju digitalnih kompetencija specifičnih za nastavnike u Europi. DigCompEdu je usmjeren prema edukatorima na svim razinama obrazovanja, od ranog djetinjstva do visokog obrazovanja i obrazovanja odraslih, uključujući opće i strukovno obrazovanje i osposobljavanje, obrazovanje s posebnim potrebama i kontekste neformalnog učenja.
DigCompEdu opisuje 22 kompetencije organizirane u šest područja. Naglasak nije samo na tehničkim vještinama. Umjesto toga, cilj je okvira detaljno opisati kako se digitalne tehnologije mogu upotrebljavati za poboljšanje i inovacije obrazovanja i osposobljavanja.
Okvirom se pruža postupni model za osnaživanje pojedinaca i poboljšanje njihovih digitalnih kompetencija. Osmišljen je kao potpora postupnom razvoju i priznavanju digitalnih vještina, čime se osigurava da nastavnici (ili bilo koja relevantna skupina) steknu znanje u području digitalnih tehnologija. Proces uključuje utvrđivanje i poduzimanje posebnih zadaća za poboljšanje stručnosti tijekom svake faze postupka, što u konačnici dovodi do sveobuhvatnog razumijevanja digitalnih vještina.
Okvir je odgovor na rastuću svijest u mnogim državama članicama Europske unije da nastavnici trebaju skup digitalnih kompetencija specifičnih za njihovu profesiju kako bi mogli iskoristiti potencijal digitalnih tehnologija za promicanje i inovacije u obrazovanju. Istodobno, okvirom se potiče platforma za raspravu, usredotočena na zajednički jezik i razumijevanje, koja služi kao temelj za razvoj, usporedbu i raspravu o različitim alatima usmjerenima na poboljšanje digitalne kompetencije nastavnog osoblja na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini.
Okvir DigCompEdu predviđa:
- Čvrst temelj za usmjeravanje politika u svim područjima.
- Fleksibilan predložak koji zainteresiranim stranama omogućuje stvaranje posebnih instrumenata prilagođenih njihovim potrebama bez potrebe za razvojem konceptualne osnove od nule.
- Zajednički jezik i razumijevanje kojim se olakšava dijalog i razmjena najboljih praksi među zemljama.
- Skup referentnih točaka za države članice i druge zainteresirane strane za provjeru sveobuhvatnosti i usklađenosti postojećih i budućih instrumenata i sustava.
Okvir se temelji na radu Zajedničkog istraživačkog centra (JRC) Europske komisije na misiji glavnog direktora Zajedničkog istraživačkog centra (JRC) Europske komisije (GU EAC).
Lokalizacija dokumenta na latvijskom jeziku dostavljena je u okviru projekta Europske komisije za digitalne vještine i radna mjesta (br. 2020-LV-IA-0217).
© Europska komisija
Saznaj više
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Razina digitalnih vještina:
Osnovno
-
Geografski opseg - Država:
Europska Unija
-
Vrsta inicijative:
Institucionalna inicijativa EU-a