Nazad

Novosti

Podijeli:

25. 09. 2023.

Novi digitalni asistent pomaže nastavnicima u razredu

Umjetna inteligencija može pomoći nastavnicima i učenicima ne samo u obliku velikih jezičnih modela, kao što je ChatGPT, već i u obliku jednostavnijih rješenja. Jedan od njih je prvi digitalni asistent razvijen posebno za obrazovnu uporabu.

S obzirom na postpandemijsku stvarnost, neizvjesno gospodarstvo, pogoršanje društvenih i političkih problema i tehnologije koje se brzo razvijaju, sve više ljudi diljem svijeta osjeća se izgorjelo. Iznenađujuće ili ne, čak i u jednom od najdinamičnijih sektora, IT, četvrtina američkih stručnjaka razmišlja o napuštanju profesije u roku od šest mjeseci.

Situacija je slična u obrazovanju: Sagorijevanje i beznađe često dovode do promjene zanimanja. Postoji nekoliko razloga, neravnoteža između novih tehnologija i različitih načina poučavanja, stvarna ili zamišljena nemogućnost rješavanja proturječnosti je jedan od najozbiljnijih.

Postoji mnogo tehnologija

Obrazovne tehnologije nadahnute pandemijom, uvedene nakon 2020., stalno rastu u učionicama. Oni mogu biti korisni i za nastavnike i za učenike, jer otvaraju nove mogućnosti i proširuju proces izgradnje iskustva temeljenog na iskustvu. S jedne strane.

Fotografija: Pexels

S druge strane, za sve stresnije učitelje koji su blizu izgaranja na poslu, još jedan sjajni alat koji je jednostavan za korištenje je štetniji od uzbudljivog. Učitelj se ne mora pojavljivati u učionici s punim visokotehnološkim arsenalom, već raditi samo s napravama koje mu najviše trebaju, s kojima ima priliku nositi se s izazovima.

Umjetna inteligencija i suradnički digitalni asistenti i pomoćnici strojeva takvi su jer mogu biti sredstvo za smanjenje i sakaćenje jaza između borbe protiv izgaranja na poslu i uvođenja naprednih tehnologija. S vremenom će sve više nastavnika imati pristup njima, a nadamo se i da će dobiti podršku i vrijeme koje im je potrebno da ih upoznaju, kako bi stvarno mogli iskoristiti svoj potencijal sa svojim učenicima i još više povezati učitelja s učenicima.

Pametni zvučnik u učionici

Simfonijska učionica Merlyn Mind, pokrenuta 2021., prva je digitalna pomoćna tehnologija razvijena posebno za obrazovne svrhe i upotrebu, s glasovnim i daljinskim upravljanjem, za osnovno i srednje obrazovanje K-12.

„Pametni zvučnik za uporabu u učionici”, navodi se u oglasnom tekstu. Jedan je od ciljeva asistenta učiniti nastavnike prirodnijima u korištenju tehnologija i povezanih usluga koje su im dostupne te olakšati njihov rad. (Trogodišnja uporaba umjetne inteligencije i pretplata na softver koštaju 1.632.)

Fotografija: Merlyn Mind

Satya Nitta, suosnivačica i izvršna direktorica tvrtke Merlyn Mind, rekla je da je brzo „tamanje” tehnologija sada posebno važno jer nastavnici i studenti prolaze kroz najteže razdoblje u obrazovnom sustavu. Asistent je razvijen u suradnji s nastavnicima tri i pol godine. Prije komercijalizacije testirana je u više od 50 učionica u 20 škola, uz kontinuiranu finu prilagodbu jasno usmjerenu na smanjenje složenosti školskih tehnologija.

Asistent je bio potreban upravo za rješavanje problema uzrokovanih sve većim brojem tehnologija koje se koriste u učionici, kako bi alati postali transparentni i upravljivi. Uz simfonijsku učionicu, učitelj ih može kontrolirati s bilo kojeg mjesta u sobi, uključujući, naravno, vlastito prijenosno računalo ili pametni telefon. Ima više USB i HDMI priključaka, tako da snažno podržava integraciju tehnologija.

Merlyn Čarobnjak

Digitalni asistenti su softver koji prvenstveno odgovara na glasovne naredbe i pomaže korisniku u obavljanju zadataka. Najpoznatija i najpopularnija je Amazonova Alexa.

Asistent u učionici Symphony zove se Merlyn, agent umjetne inteligencije dizajniran za podršku učiteljima. Kalifornijski učitelji kažu da ga čak i učenici prvog razreda koriste bolje od svojih roditelja. Beta testovi smatrali su se osobito korisnima. Ispada da AI stvarno zna kako se kretati između kartica u pregledniku, kako pretraživati, reproducirati i zaustaviti YouTube videozapise, postaviti timere.

Fotografija: Merlyn Mind

Zahvaljujući asistentu, nastavnici kontroliraju učionicu na takav način da ne moraju stalno sjediti za svojim stolovima, što poboljšava samo obrazovno iskustvo. Kada učenici postavljaju pitanja, učitelj ne mora ići na stol, utipkati pitanje, pretraživati u pregledniku, samo reći „Hej Merlyn” i pitati AI da brže odgovori na pitanje. 

Vrijeme je problem za mnoge djece, a vizualni timer pomaže u tome. Pomoću glasovnog ili daljinskog upravljača, učitelj postavlja, zaslon se prikazuje. Ako ste upravo rekli petnaest minuta, više studenata ne bi imalo pojma o tome, ali ako bi mogli vidjeti da se pokazivač stalno mijenja, mogli bi ga izračunati, baš kao što bi bili svjesniji da imaju sve manje vremena za rješavanje problema.

Čak i takva jednostavna tehnologija može imati ozbiljne dugoročne posljedice: Djeca uče kako upravljati vremenom.

Također vas priprema za tržište rada

Merlyn Mind također je uzeo u obzir sve problematičnija i zabrinjavajuća pitanja privatnosti koja proizlaze iz upotrebe digitalnih asistenata u učionici. Asistent je osmišljen tako da u potpunosti poštuje zahtjeve privatnosti i sigurnosti, a IT stručnjaci i nastavnici škola imaju sve pod kontrolom (i u tom pogledu). Ako je potrebno, na primjer, daljinski mikrofoni mogu se prigušiti, a umjetna inteligencija reagirat će samo na daljinski upravljač.

Fotografija: Pexels

Upravo zbog daljinskog upravljača, studenti vole tehnologiju i mnogi ne mogu čekati da je koriste sami. Također je korisno za studente s posebnim potrebama: Na temelju dosadašnjeg iskustva, djeca s govornim manama ulažu sve napore da ih Merlyn razumije. On ih uči kako jasno govoriti.

Među ostalim, zahvaljujući asistentu, sada šestogodišnja djeca uče kako razgovarati i komunicirati s umjetnom inteligencijom. Do trenutka kada odrastu, bit će najprirodnije da koriste umjetnu inteligenciju u svijetu koji je mnogo više definiran tehnologijom nego što je danas.

Upoznavanje s umjetnom inteligencijom može im pomoći na druge načine: uvođenjem tehnologije u učionicu zainteresirani studenti će biti bolje pripremljeni za buduće tržište rada.

Saznaj više

  • Digitalna tehnologija / specijalizacija:

    Umjetna inteligencija

  • Razina digitalnih vještina:

    Srednja

  • Geografski opseg - Država:

    Mađarska

  • Vrsta inicijative:

    Nacionalna inicijativa