Zagreb, 17. siječnja 2024. – U internetskom istraživanju MasterIndex, koje je za tvrtku Mastercard krajem prošle godine provela agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.018 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina, jedan od važnijih nalaza kaže da bi građani bi željeli vidjeti više inovacija i digitalnih usluga u području zdravstva (51 % ispitanih) i javne uprave (32 %), zatim u javnom prijevozu, obrazovanju i pravosuđu.
Zanimljivo je, manje ispitanika ističe te potrebe u usporedbi s godinom prije kada je, primjerice, digitalne usluge u zdravstvu tražilo 70 % ispitanih, a u javnoj upravi 48 %. Mladi 18-29 godina više ističu potrebu za digitalizacijom javnog prijevoza (33 %), obrazovanja (27 %), trgovine (24 %) i telekomunikacija (15 %). Prosječna ocjena zadovoljstva širenjem digitalnih usluga i alata u zemlji je neznatno porasla na 3,4, no nije dostigla razinu iz 2020. tijekom lockdowna kada je iznosila 3,5.
Više vrsta usluga, na više uređaja
Ostali nalazi istraživanja MasterIndex kažu kako više od 80 % građana želi plaćati mobilnim telefonom, 97 % građana želi da trgovci nude različite metode plaćanja, ponajprije kartice, ali i gotovinu, mobilne aplikacije, digitalne novčanike i kriptovalute. Istovremeno, za 87 % ispitanih važno je da brendovi nude svoje proizvode i online.
Što se tiče uređaja, većina građana svakodnevno aktivno koristi uređaje poput pametnih telefona, prijenosnih računala, pametnih televizora i tableta. Prosjek vremena provedeno na tim uređajima varira – 4,1 sat na pametnim telefonima, 3,7 sati na prijenosnim ili stolnim računalima, dva sata pred pametnim televizorima te 27 minuta dnevno na tabletima. Žene češće koriste mobitele (4,5 sati) i mladi do 29 godina (5,2 sata), a u odnosu na prošlu godinu češće se koriste računala i tableti.
Bolja infrastruktura
„Naša se zemlja istaknula kao predvodnik u digitalnim plaćanjima prema Mastercardovom Indeksu digitalnih plaćanja za 2021. i 2022. godinu“, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Uz značajan napredak u područjima infrastrukture, znanja i uporabe digitalnih plaćanja, zabilježili smo snažan porast online kartičnih transakcija, kako po broju (30 %) tako i po vrijednosti (48 %) u protekle tri godine. U isto vrijeme, korištenje gotovine se smanjuje.“
Istraživanje je naposljetku pokazalo i da zadovoljstvo digitalizacijom raste pri čemu je gotovo polovica ispitanika (49 %) izrazila zadovoljstvo širenjem digitalnih usluga i alata u Hrvatskoj.
Ipak 16 % ispitanika izražava nezadovoljstvo – pri čemu se nezadovoljstvo smanjilo za 4 postotna boda u odnosu na prethodnu godinu.
Više pojedinosti: https://www.mastercard.hr/hr-hr.html