Sustavi umjetne inteligencije postali su uobičajeni u našem svakodnevnom životu. Ključno je bolje poznavati njihove učinke na svijet oko nas, posebno na obrazovanje i osposobljavanje, jer se oni i dalje mijenjaju.
Temeljno znanje o umjetnoj inteligenciji i upotrebi podataka nužno je kako bi nastavnici i učenici mogli pozitivno, kritički i etički komunicirati s tom tehnologijom i u potpunosti ostvariti njezino obećanje s obzirom na brzo povećanje njezine uporabe.
U tom je kontekstu Europska komisija 25. listopada objavila niz etičkih smjernica za nastavnike o upotrebi umjetne inteligencije i podataka u obrazovanju. Ove su smjernice mjera Akcijskog plana za digitalno obrazovanje za razdoblje 2021. – 2027.
Njima se uklanjaju česte i raširene zablude o umjetnoj inteligenciji koje bi mogle dovesti ljude u zabludu i izazvati zabrinutost u pogledu njezine primjene, posebno u obrazovanju.
Nastavnici koji imaju malo ili nimalo stručnog znanja u području digitalnog obrazovanja ipak se mogu koristiti preporukama koje su usmjerene na osnovnoškolske i srednjoškolske nastavnike.
Edukatorima i ravnateljima škola pružaju se praktične smjernice o tome kako učinkovito integrirati upotrebu umjetne inteligencije i podataka u školske kurikulume, istodobno uzimajući u obzir etička pitanja i potrebe na kojima se temelje smjernice.
U smjernicama se nude i prijedlozi za načine za podizanje svijesti i uključivanje zajednice u raspravu o razvoju vještina za etičku uporabu umjetne inteligencije i podataka među nastavnicima i nastavnicima.
Otkrijte informativni članak i infografiku.
Cijelo izvješće pročitajte ovdje.
© Europska komisija
Saznaj više
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Umjetna inteligencija
-
Razina digitalnih vještina:
Srednja
Napredno
Stručnjak za digitalni sektor
-
Geografski opseg - Država:
Europska Unija
-
Vrsta inicijative:
Institucionalna inicijativa EU-a