Studenti Edward Bernays University Collegea iz Zagreba već nekoliko godina mogu odabrati izborni kolegij “Digitalna transformacija medija”. Iako je raskorak između onoga što se uči tijekom formalnog obrazovanja i kasnijeg rada u praksi iz godine u godinu sve manji, kaže dr.sc. Anita Šulentić, predavačica na Bernaysu i Fakultetu političkih znanosti te ujedno i autorica silabusa ovog kolegija i njezina nositeljica, još uvijek mnogi studiji nemaju kolegije koji bi studentima davali povezana znanja iz područja medija, digitalnog doba, digitalnih kompetencija i s njima povezanih radnih mjesta.
Silabus “Digitalne transformacije medija” pokriva teme poput promjena koje je donijelo digitalno doba, značaja informacijske tehnologije i načela digitalne komunikacije, što su sve procesi koji su doveli do konvergencije medija. S jedne strane, razvili su se digitalni mediji 21. stoljeća – od chatova i foruma do MySpacea i WordPressa, od Facebooka, Instagrama i Twittera do Snapchata, TikToka i YouTubea – dok su, s druge strane, masovni mediji također morali proći svoju digitalnu transformaciju kako bi ostali zanimljivi, konkurentni i relevantni.
Obrazovanje otvoreno za tržišne potrebe
Kako se “tradicionalni mediji” poput radija, televizije i tiska uz nadogradnje digitalnom produkcijom sadržaja danas uklapaju u veliku i široku industriju sadržaja i kako ovaj proces dovodi do novih, pretežno ‘digitalnih’ medijskih poslovnih pozicija u 21. stoljeću s jakim naglaskom na ‘društvo spektakla’ jedna je od glavnih niti ovog kolegija.
“Sve više studenata naginje prema medijima u smislu da žele postati kreatori sadržaja, novinari u digitalnim medijima, na radiju ili televiziji”, naglašava dr.sc. Anita Šulentić. Privatno veleučilište poput Bernaysa ovdje može odigrati i važnu društvenu ulogu jer je fleksibilno i otvoreno za nove obrazovne sadržaje koje diktiraju tržišne potrebe – u ovom konkretnom slučaju, one na medijskom tržištu i u industriji sadržaja – te im se može brzo prilagoditi.
Koliko je problematika utjecaja digitalnih tehnologija na razvoj i “tradicionalnih” i novih medija zanimljiva studentima te koliko su je i sami svjesni najbolje pokazuje podatak da je “Digitalna transformacija medija” kontinuirano jedan od najpopularnijih izbornih kolegija na Bernaysu. Studenti, pojašnjava dr.sc. Anita Šulentić, osjećaju da im je ovakav vid obrazovanja dosad nedostajao. Studenti su, priča, maksimalno angažirani oko svakog projektnog zadatka unutar kolegija, funkcioniraju kao prava multimedijalna redakcija – svatko na svom radnom mjestu, tako da je uvijek vrlo živo i konstruktivno.
Studenti žive s tehnologijom – u tome ih treba pratiti i podržati
“To je ono što današnji studenti žive: oni su srasli s tehnologijom, u globalu su odlično informatički pismeni i oni očekuju da ih mi sa strane predavača barem pratimo”, kaže dr.sc. Šulentić, te nastavlja: “Iako, trebali bismo im svakim susretom otkriti nešto novo, zaintrigirati ih i motivirati na nova znanja i daljnji razvoj. Naravno da to ne znači zaboraviti teorijsku pozadinu, povijesne temelje, metodologiju istraživanja i ostala bogata znanja koja su im također prijeko potrebna”.
Studenti, osim izrade praktičnog projektnog zadatka digitalne kampanje u sklopu kolegija, vrlo često već tijekom studija imaju priliku dokazati svoje i digitalne i medijske vještine na nekom od “pravih” medija u sklopu obavezne prakse. Primjerice, glasovi Bernaysovih studenata mogu se čuti na nekima od najslušanijih radijskih postaja u Hrvatskoj – Anita Šulentić ovdje im pomaže i kao “lovac na talente” s dugogodišnjim iskustvom rada i vođenja radijskih postaja, te ujedno i predsjednica Instituta radijske industrije.
Odličan je i primjer Fakulteta političkih znanosti koji, pak, ima svoje “matične” medije (Radio Student, Televiziju Student i publikaciju Global) na kojima studenti bruse svoja znanja od samih početaka studiranja.
Dobri primjeri poput ovoga kolegija koji dolazi s Edward Bernays University Collegea i kontinuirane prakse rada u medijima kakva je sastavni dio kurikuluma na Fakultetu političkih znanosti, naravno, tek su putokaz pravog smjera: potrebno je činiti i više kako bi se premostio nedostatak u digitalnim i medijskim znanjima između onoga što industrija sadržaja danas treba i znanja koja mladi stječu tijekom obrazovanja. Radi se o znanjima i razumijevanju trendova u medijskoj kulturi koje su, kao vještine, dobrodošle svima koji žele bolje razumjeti svijet oko sebe – ne samo onim studentima koji studiraju na području medijske kulture i komunikacija.
“Kako su temelji rada u današnjim konvergiranim medijima kritičko razmišljanje, krosmedijsko znanje i multidimenzionalno izvještavanje za više platformi istog medija, smatram nužnu kontinuiranu povezanost obrazovnih institucija s gospodarstvenicima i predstavnicima tržišta rada. Suradnja i učenje od europskih i svjetskih čelnika na svim navedenim razinama također su logični i izuzetno važni”, zaključuje dr.sc. Anita Šulentić, nositeljica kolegija “Digitalna transformacija medija” na Edward Bernays University Collegeu.
Saznaj više
-
Poveznica na web stranicu:
-
Ciljana publika:
Digitalne vještine u obrazovanju.
-
Digitalna tehnologija / specijalizacija:
Digitalne vještine
-
Geografski opseg - Država:
Hrvatska
-
Razina digitalnih vještina:
Osnovno
Srednja
-
Vrsta inicijative:
Nacionalna inicijativa
-
Vrsta financiranja:
Private
-
Datum početka:
01.01.2018
-
Datum završetka:
01.01.2025